Индийският милиардер Гаутам Адани, който стои зад полемичната австралийска мина „Кармайкъл“, отговори на критиките, насочени към проекта.
В интервю за Bloomberg в Ню Делхи, Адани обръща внимание на два основни проблема, които австралийските критици засягат – въглищата, добивани в мината, са с по-ниско качество и няма да върнат вече направените инвестиции в размер на 2 млрд. долара; финансирането на въглищни проекти не отговаря наопитите на страните по света да ограничат въздействието на климатичните промени, причинени от огромните количества парникови газове, генерирани от човешката дейност, в това число и енергетиката.
„Ако проектът не беше рентабилен, нямаше да залагаме на него“, споделя Адани, чието богатство се изчислява на 9,6 млрд. долара, превръщайки го в шестия най-богат индиец, според данни на Bloomberg Billionaires Index.
По неговите думи „възобновяемата енергия е добра за нацията, но не може да покрие необходимите базови мощности“.
Адани закупи ресурсите в австралийския Галилеев басейн през 2010 г., тъй като неговата компания се стреми да разшири добива отвъд граница на фона на прогнозите за растеж в потреблението на въглища. Но цената на въглищата се срина през следващите няколко години, а добивът на „Кармайкъл“, чиито въглища по качество се приближават до индонезийските вместо до висококачествените австралийски изкопаеми, изглежда не успява да оправдае очакванията за рентабилност.
„Търговската стойност на мината „Кармайкъл“ на Адани остава предизвикателство, имайки се предвид значителните капиталови разходи и нискокачествените въглища, които се извличат от нея“, споделя Брент Спалдинг, анализатори в Wood Mackenzie Ltd.
Климатичните промени
Австралийският сорт въглища Newcastle трябва да се търгува при цена от 96 долара за тон, от около 75 долара за тон при сегашната търговия, за да може „Кармайкъл“ да да постигне 15% възвръщаемост, сочат данни на Wood Mackenzie.
Мината „Кармайкъл“ ще отвори нов сондажен басейн в австралийската пустош на фона на растящите предупреждения за намаляване на въглеродните емисии поради влошаването на климатичните промени.
Въпреки че въглищата са може би най-сериозния замърсител на въздуха, Адани е открил в лицето на Австралия страна, която гледа благосклонно на тази индустрия.
„Влязохме в Австралия с две общи цели – да подпомогнем енергийната сигурност в Индия и да създадем възможност за нови работни места за местните“, споделя милиардерът, който стартира своя бизнес чрез търговия на диаманти в Мумбай преди да основе Adani Group през 1988 г.
Генериране на електроенергия
Употребата на въглища отчита спад както в Европа така и в САЩ на фона на по-евтините алтернативни енергийни източници и поради натиска за прекратяването на дейността на въглищните централи. И все пак въглищната индустрия доминира при производството на електроенергия в Азия и тази позиция ще се задържи въпреки възхода на възобновяемата енергия, тъй като продължава да расте и потреблението на електричество.
Според Адани, бордът на компанията е одобрил 10 млрд. тона годишно производство на въглища от първата фаза на „Кармайкъл“, които ще бъдат насочени към неговите електроцентрали в Индия.
Главното седалище на Adani Group е в провинция Гуджарат, където сегашният министър-председател Нарендра Моди изпълняваше длъжността на главен министър за малко повече от десетилетие, преди да спечели парламентарните избори през 2014 г.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция