Изпадналата в несъстоятелност втора по големина австралийска авиокомпания Virgin Australia ще бъде придобита от американската инвестиционна компания Bain Capital. Превозвачът одобри продажбата на американците в петък, след като предишният кандидат - финансовата компания Cyrus Capital Partners оттегли офертата си, предава DPA.
Засега сумата на сделката остава неизвестна. Virgin Airline, която има около 16 000 служители, подаде заявление за защита при фалит през април. По този начин компанията искаше да се препозиционира финансово и да излезе от кризата с Covid 19 по-силна.
Преди това авиокомпанията не успя да получи държавна помощ в размер на 1,4 милиарда австралийски долари. Компанията, която има 130 самолета, има дълг на 6,8 млрд. австралийски долара.
Авиокомпанията стартира като нискотарифен вътрешен превозвач през 2000 г., преди да срине финансите си, опитвайки се да се конкурира с Qantas като пълноценен превозвач с маршрути до САЩ и Азия.
Преди да поеме надолу, Virgin Australia използваше около 10 000 души персонал и управляваше 144 самолета, генерирайки почти 80% от приходите си от вътрешни полети.
Базираната в Бризбейн Virgin е важна линия за континента, наред с Qantas. Подобно на много компании от бранша и Qantas също се бори с последиците от пандемията и силно ограничения въздушен трафик, но беше финансово по-добре позиционирана преди кризата.
В четвъртък Qantas обяви закриването на 6000 работни места. Авиокомпанията празнува 100-годишнината от пускането си в експлоатация през ноември. Заради дългите разстояния и недобре развитата влакова мрежа в Австралия много хора разчитат на летенето.
Deloitte поясни в петък, че все още не е възможно да се определи каква част от дълга на Virgin Australia може да бъде възстановена, въпреки че повече подробности ще бъдат представени в доклад на кредиторите, който трябва да се появи преди края на август.
Въпреки това акционерите не могат да очакват много, заяви Deloitte. Virgin Australia беше почти изцяло собственост на четири чуждестранни авиационни групи - Singapore Air, Etihad, HNA Group Co. и Nanshan Group Co. - всяка от които притежаваше 20% дялове. Virgin Group на Ричард Брансън притежаваше около 10%.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт