fallback

Продажбите на хранителни стоки са нараснали рекордно миналата година

Западноевропейците са смекчавали скуката от блокадата с алкохол, тласкайки продажбите нагоре с над пет пъти спрямо 2019 г.

23:06 | 23.04.21 г.

Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

Глобалният сектор на хранителните стоки е нараснал с рекордните 10% през 2020 г., след като хората останаха блокирани у дома заради ограниченията, породени от COVID-19, и вследствие на това са готвили, пекли и пили повече, предава Ройтерс.

Компанията за пазарни изследвания Kantar съобщи, че всичко – от консервираното месо и бирата до захарта и белината са излетели от рафтовете, като САЩ са съставлявали най-големия дял от разходите, следвани от Западна Европа, Латинска Америка, Източна Европа и Азия.

Данните за доклада са събрани от домакинства в 42 страни, представляващи 66% от глобалното население и 83% от брутния вътрешен продукт, сочат данните на Kantar.

Напитките, млечните изделия и храните, които обичайно съставляват почти две трети от глобалните продажби на хранителни стоки, са отбелязали най-големите ръстове, като 15 от 20-те топ категории, които са повлияни най-положително от COVID-19, идват от тези сектори, сочи глобалният доклад за 2021 г. на Kantar FMCG Omnichannel.

Ръстът на готвенето и печенето у дома е довел до повишаване на консервираното месо с 26%, на захарта и подсладителите с 15%, на подправките с 13%, показва докладът на Kantar. Потребителите от Латинска Америка са били двигателят на ръстовете в повечето категории храни.

Западноевропейците, които бяха подложени на едни от най-дългите блокади, са смекчавали скуката си с алкохол, тласкайки нагоре продажбите с над пет пъти през 2020 г. спрямо 2019 г.

Продажбите на алкохол в Западна Европа и Латинска Америка са нараснали съответно с 25% и 20%, а азиатците са били по-трезви в подхода си към пандемията със спад на продажбите в региона с 10% миналата година спрямо 2019 г.

Пандемията е довела до голяма промяна и в начина на пазаруване на хората.

Електронната търговия като канал регистрира най-голям ръст на продажбите, следвана от магазините кеш-енд-кери и дискаунтърите. Сега електронната търговия като цяло съставлява 6,5% от продажбите на храни в света, сочи докладът. Сред търговците на дребно супермаркетите регистрират силен ръст в САЩ, а дискаунтърите постигат растеж в Източна Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:45 | 13.09.22 г.
fallback