Саудитска Арабия се прицелва в международните пътнически полети с нова национална авиокомпания, която ще се конкурира с Emirates и Qatar Airways и ще засили конкуренцията в региона, предава Ройтерс.
Престолонаследникът принц Мохамед бин Салман, който се стреми към диверсифициране на икономиката, за да намали зависимостта на Саудитска Арабия от петрола и да създаде работни места, обяви във вторник транспортна и логистична инициатива, целяща да превърне кралството в петия по големина въздушен транзитен хъб в света.
Двама запознати с въпроса източници твърдят, че новата авиокомпания ще увеличи международните маршрути и ще се присъедини към съществуващите авиопревозвачи в Персийския залив, като превозва хора от една страна в друга чрез връзки в кралството.
Министерството на транспорта, което не е публикувало подробности по плановете, не е отговорило на молбата за коментар на Ройтерс.
Стратегията бележи промяна за Саудитска Арабия, чиито останали авиокомпании като държавната Saudia и нискотарифният ѝ филиал flyadeal, оперират предимно местни полети, както и такива от една точка до друга от и до богатата на петрол страна с 35 милиона души население.
Саудитската експанзия може да изостри битката за пътници в момент, когато пътуванията понасят удар заради коронавирусната пандемия. Очаква се полетите на дълги разстояния, като оперираните от Emirates и Qatar Airways, да се възстановяват най-дълго време.
„Конкуренцията в авиационната индустрия винаги е била ожесточена, а регионалното съревнование се нажежава. Задават се сътресения в отношенията в региона“, коментира Робърт Могилницки, изследовател в Arab Gulf States Institute.
Дубай, който е най-големият хъб за международни пътувания по въздух в света, обяви петгодишен план за разширяване на въздушните и корабните маршрути с 50% и удвояване на капацитета на туризма през идните две десетилетия.
Но всяка авиокомпания изисква значителен начален капитал и експерти предупреждават, че ако амбицията на Саудитска Арабия е да се конкурира в транзитните полети, може да ѝ се наложи да се примири с години на загуби.
Emirates обяви рекордна годишна загуба от 5,5 млрд. долара миналия месец, а пандемията принуди Дубай да предостави държавна помощ от 3,1 млрд. долара.
Etihad Airways ограничи амбициите си, след като вложи милиарди долара за в крайна сметка неуспешния опит да построи голям хъб в столицата на ОАЕ Абу Даби.
Рияд вече започна да се конкурира с ОАЕ, който е бизнес, търговски и туристически център в региона. Саудитското правителство съобщи, че от 2024 г. ще спре да предоставя договори на компании, които не установяват регионални централи в кралството.
Принц Мохамед опитва да привлече чуждестранен капитал за създаването на нови индустрии, включително туризъм, с амбицията да увеличи общия брой на посетителите до сто милиона до 2030 г. спрямо 40 млн. през 2019 г.
Запознати източници съобщиха, че новата саудитска авиокомпания може да бъде базирана в столицата Рияд, а държавният фонд PIF помага за създаването ѝ.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 4 години Пращят от оригиналност ***...Тия като им отпадне нефта ще са жив зян.И за камили не знам дали ще им останат пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар