Албена АД реализира 26,5 млн. лв. печалба през третото тримесечие на 2010 г., което е спад с 21% на годишна база, показва отчетът на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg.
Тъй като първото полугодие бе със 10,8 млн. лв. загуба, за деветмесечието печалбата е 15,7 млн. лв. Традиционно и четвъртото тримесечие на годината е губещо за морския туризъм.
През летния сезон Албена АД е реализирало спад на приходите с 5% на годишна база до 58,6 млн. лв.
Прогнози на дружеството от август бяха за 10% ръст на нощувките през сезона.
В междинния доклад за дейността не се съобщава броят на нощувките.
От документа обаче става ясно, че спадът е следствие на провеждането на гъвкава ценова политика, свързана с издаването на специални оферти, намаления на цените и по-големи отстъпки за ранни записвания. Намаляват и приходите от наеми със 775 хил. лв. спрямо същия период на миналата година, тъй като има по-малко сключени договори поради по-слабия интерес от наематели, свързан с финансовата криза и очакванията за по-слаб туристически сезон, се казва в доклада.
Основни акционери в дружеството са Албена холдинг АД с 53,94% дял, Албена инвест холдинг АД с 20,58% и Община Балчик със 7,13%.
За последните 12 месеца акциите на дружеството поскъпват с 41,55% до 54 лв. за акция и 231 млн. лв. пазарна капитализация.
Свързани компании:


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 15 години С 10% ръст приключи летния туристически сезон за Албена, но реализираните приходи са по-малко сравнение с миналата година. Това заяви в предаването "Капитал" Йовка Страшилова зам. търговски директор на комплекса. Причина за по малкото приходи са по-ниските цени на предлаганите оферти. През юли и август базите на курорта са били пълни на 100%, като дори не успяхме да отговорим на търсенето през тези месеци, обясни Страшилова. По-трудни са били месеците май и септември. Дори западноевропейските туристи, които традиционно избират крилата на сезона, тази година предпочетоха най-горещите летни месеци, коментира Страшилова. Като положителна тенденция тя посочи ръстът на немските туристи. (16%). Българските и руски туристи също са били повече. Полските туристи бележат също огромен ръст. За сравнение миналата година са били 500, докато това лято броят им е бил 5000. Целта ни е догодина да ги удвоим, каза още Страшилова.Радио "Добруджа" отговор Сигнализирай за неуместен коментар