БФБ-София предлага въвеждането на диференцирани такси за емитентите, търгуващи се на пода на борсата.
Сегашните такси са различни за официален и неофициален пазар. За официален пазар са 0,006% от пазарната стойност на емисията, но не по-малко от 1 000 лв. и не повече от 2 000 лв. без ДДС. За неофициален пазар и дружества със специална инвестиционна цел цената е 1 000 лв. без ДДС.
БФБ-София предлага таксата за всички емитенти (на официален, неофициален и сегмент на дружествата със специална инвестиционна цел) да е еднаква и да е 0,01% от пазарната стойност на емисията, но не по-малко от 1 000 лв. и не повече от 3 000 лв.
Отстъпка от 50% за горницата от таксата над 1 000 лв. ще ползват емитентите с маркет-мейкър. Също така отстъпка от 50% за горницата от над 1000 лв. ще ползват емитентите с free-float (книжа в пакети под 5% от капитала) в размер на 40% или повече.
Не е записано дали могат да се ползват и двете отстъпки.
Въвеждането на този модел ще позволи на БФБ-София в рамките на една година да въведе нулева такса за регистрация на емисии на Официален пазар на акции. Последното ще позволи на дружествата, които отговарят на критериите за търговия на някой от сегментите му и имат желание да се търгуват на него, да бъдат преместени, без това да е свързано с допълнителни разходи за тях.
Желанието на БФБ-София е да въведе новия модел за тарифиране от началото на 2011 г.
В момента предложението е изпратено за съгласуване до браншовите организации.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
преди 14 години Да си маркетмейкър на БФБ е загубена кауза, защото модела на пазара е не е маркетмейкърски, а поръчково ориентиран. Тоест пазарът не минава по право през маркетмейкъра, от което в 95 % от случаите означава, че пазара ще заобикаля маркетмейкъра и маркетмейкъра ще прави сделки само когато е не е в час... Или ще купува когато трябва да се продава или ще продава когато трябва да се купува, защото пазара не е длъжен да минава през маркетмейкъра, но маркетмейкъра на БФБ е длъжен да дава котировки. Оттам губещите сделки ще са за маркетмейкъра и разни псевдо отстъпки от рода на 50 % от горницата между 1000 и 3000 - тоест максимум 1000 лева за дружеството на година няма как да стимулират маркетмейкъра да търгува / тоест да губи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години + отговор Сигнализирай за неуместен коментар