fallback

Застрахователите на Еврохолд със 136% ръст на премийния приход през май

Продажбите на автомобилните дилъри на холдинга растат с 11,5% на годишна база

16:56 | 17.06.15 г.
Автор - снимка
Създател

През май застрахователният подхолдинг на Еврохолд България - Евроинс Иншурънс Груп (ЕИГ), отчита годишен ръст от 135,9% на премийния си приход до 29,7 млн. евро, съобщава дружеството чрез БФБ-София. Силното представяне се дължи на операциите на местния и румънския пазар.

В петия месец на годината Евроинс България увеличава премийния си приход близо 4,2 пъти до 15,706 млн. евро, благодарение основно на ръста на приходите от застраховките „Гражданска отговорност на автомобилистите“ и „Каско на МПС“. Приходите от тях се повишават, съответно 7,7 пъти до 8,91 млн. евро и 3,8 пъти до 3,731 млн. евро. При имуществените застрахователни продукти увеличението е от 83% на годишна база до 1,464 млн. евро.

В Румъния през май Евроинс увеличава премийния си приход със 71,5% на годишна база до 13,174 млн. евро. Генератор на растежа са приходите от застраховки „Гражданска отговорност на автомобилистите“, при които повишението е в рамките на 77% до 12,48 млн. евро.

Премийният приход на Евроинс Македония намалява с 12 на сто до 793 хил. евро спрямо май 2014 г. И тук най-голям дял от прихода формират натрупаните премии от „Гражданска отговорност“, които за месеца са в размер на 451 хил. евро, или с 12% повече спрямо май миналата година.

За година премийният приход на Евроинс - Здравно осигуряване намалява с 94,3% до 9 хил. евро, а на Евроинс Живот – с 39,3% до 45 хил. евро.

За първите пет месеца на 2015 г. ЕИГ отчита 64,5% ръст на премийния приход до 99,9 млн. евро спрямо 60,7 млн. евро, реализирани през същия период на 2014 г. Само повишението при Евроинс България е в рамките на 71,6% до 27,58 млн. евро, при Евроинс Румъния – от 69 на сто до 68,2 млн. евро, а на пазара в Македония – от 10% до 3,39 млн. евро.

Ръстът на премийния приход по „Гражданска отговорност на автомобилистите“ при Евроинс Румъния в голяма степен се дължи на значителното увеличение на цените, следвайки общите тенденции на пазара. Заедно с това всяко увеличение на продадените полици е подкрепено с детайлна сегментация, целяща максимално намаляване на риска, допълват от дружеството в съобщението си до борсата.

В същото време през май автомобилният подхолдинг на Еврохолд България - Авто Юнион, регистрира 11,5% годишен ръст на продажбите до 271 автомобила при продадени 243 автомобила година по-рано. Най-голям брой продажби за месеца отчитат от Еспас Ауто (Renault, Dacia) с реализираните 133 продажби, следвани от Стар Моторс (Mazda) с 41 продадени автомобила, Ауто Италия (Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati) – 40 бр., Булвария (Opel, Chevrolet) с 30 продажби и Нисан София (Nissan) с 27 броя.

За първите пет месеца на 2015 г. автомобилният холдинг в групата на Еврохолд отчита 11,4% спад на реализираните продажби на нови леки и лекотоварни автомобили до 1 365 броя спрямо 1 543 за същия период на 2014 г., сочат предварителните данни на компанията.

Високите продажби през първите месеци на миналата година се дължат на сключени големи корпоративни сделки както вътрешногрупови, така и с външни клиенти, поясняват то Еврохолд.

Час преди края на търговията на БФБ в сряда акциите на Еврохолд България АД поевтиняват с 1,95% до 0,807 лв. за брой. От началото на годината книжата са надолу с 16,8 на сто, а за последните 12 месеца – с 18,5%.

Свързани компании:

Еврохолд България АД(EUBG)

ЗД Евроинс АД(5IC)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:04 | 11.09.22 г.
fallback