Българските публични компании не поддържат достатъчно информация на уеб страниците си и не успяват да задържат потребителите за повече от 15 секунди. Това показват резултатите от проучване, проведено от БФБ-София в сътрудничество с италианската компания MESSAGE. Изследването, инициирано от Асоциацията на директорите за връзки с инвеститорите в България (АДВИБ), е проучило уеб страниците на 61 български публични компании.
Близо 10% от изследваните компании дори не поддържат уеб страница, а повечето компании не са представени в Wikipedia и не използват ефективно възможностите, които предоставя мрежата. Докато 48 от всички компании имат обособен раздел за връзка с инвеститорите, повечето от съдържанието не е оптимизирано за мобилни устройства, рядкост е и достъпът чрез приложения.
На страниците си компаниите изцяло поддържат информацията, която са задължени да предоставят на заинтересованите лица по закон.
Що се отнася до информация, която не се изисква нормативно от тях обаче, ситуацията не е същата. Около 50% от изследваните дружества предоставят информация за бизнес модела и стратегията си, а част от тях посочват и данни за вътрешната си организация. Но нито едно от включените в проучването дружества не дава информация за риск мениджмънта и дълга си. Освен това повечето от предоставената информация е в PDF формат, което допълнително затруднява потребителите при използването й.
Нефинансова информация на повечето уеб страници също липсва, сочат още данните от проучването. Само някои от компаниите предоставят информация за социално отговорните си политики. В интернет порталите си българските компании не използват графики и интерактивни инструменти. Ето защо често не могат да задържат потребителите достатъчно дълго на страницата си.
Най-често компаниите дават информация за контакт на страницата си, но не използват приложения за изпращане на бързи съобщения. Малцинство са и тези, които ползват възможностите на социалните мрежи за връзка със заинтересованите лица - едва 22 от изследваните компании правят това.
Малко над 21% от изследваните компании имат добре позиционирани уеб страници, разкрива още проучването. В него са отличени 13 компании, чиито електронни страници са добре позиционирани и представени: Агрия Груп Холдинг АД, Адванс Терафонд АДСИЦ, Билборд АД, Българска фондова борса – София АД, Еврохолд АД, Инвестор.БГ АД, Индустриален Холдинг България АД, Монбат АД, Първа инвестиционна банка АД, Софарма АД, Стара планина Холд АД, Трейс Холд Груп АД, ФеърПлей Пропъртис АДСИЦ и Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда