Стара планина холд АД е спечелило 7,258 млн. лв. през 2016 г., което е с близо 22% повече от финансовия резултат през 2015 г., показва консолидираният отчет на холдинга за четвъртото тримесечие на миналата година, разпространен чрез БФБ – София.
В консолидираното уведомление за всеобхватния доход в групата “Печалба” сумата, непринадлежаща на групата, е посочена отделно и възлиза на 10, 236 млн. лв.
През последното тримесечие на миналата година печалбата на холдинга е със 7% по-висока в сравнение със същия период на 2015 г., като достига 770 хил. лв.
Приходите от продажба на продукция нарастват с 8% на годишна база до 180,9 млн. лв. От продажба на стоки компанията отчита спад на приходите с 38,4% до 1,8 млн. лв., а от продажба на услуги спадът е с близо 3% до 1,9 млн. лв.
Най-големият разход на компанията през мината година традиционно е за материали – в размер на 98,9 млн. лв. На второ място са разходите за възнаграждения – 34,3 млн. лв., следвани от външни услуги в размер на 16,9 млн. лв.
Активите на групата нарастват с 6,88% до 193,6 млн. лв. при 181 млн. лв. година по-рано. Пасивите пък се увеличават с 12,6% до 27 млн. лв.
Още в средата на декември миналата година компанията определи отминаващата година като успешна. В годишното си писмо до акционерите групата прогнозира годишните продажби на предприятията от групата да достигнат близо 186 млн. лева, което би довело до 5,6% ръст в сравнение с 2015 г.
От компанията отчитат, че тези резултати са в пряка зависимост от процесите на икономиката в еврозоната, която показва лек ръст на доверието в индустриалното производство въпреки очевидните рискове за икономическата перспектива, предизвикани от евентуален Brexit.
През 2016 година групата продължава да продава на основните си пазари. „Европа продължава да бъде сигурен и значително предвидим за нас пазар“, отбелязват от холдинга, въпреки че признават, че ескалацията на взаимните санкции между ЕС и Русия оказва отражение на бизнеса.
Съветът на директорите на Стара планина холд АД предвижда консолидираните приходи от продажби през 2017 година да надминат пиковите продажби от 2011 година, като достигнат 192,4 млн. лева, което означава ръст от 3,4% спрямо очакванията за 2016 година.
Същевременно очакванията са за изпреварващ ръст на разходите за труд, което ще доведе до спад на финансовия резултат за 2017 година с около 6% на годишна база.
Групата си поставя като първостепенна задача и през 2017 година запазването на основните и разширяване на присъствието на новите пазари.
От началото на годината акциите на Стара планина холд поскъпват с 4%, а през последната една година ръстът достига 84,9% при пазарна капитализация от 141,75 млн. лв.
Свързани компании:


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ