fallback

Градус АД: По-голямата част от средствата от IPO-то ще отидат за разплоден цех

За да бъде успешно IPO-то, ще е нужно набирането на поне 65 млн. лв., твърди Ангел Ангелов, изпълнителен директор на дружеството

12:45 | 21.05.18 г.
Автор - снимка
Редактор

По-голямата част от средствата, набрани от IPO-то, ще бъдат инвестирани в така наречения хетчинг сегмент – нови мощности за родителски стада. Това каза Ангел Ангелов, изпълнителен директор на „Градус“ АД, в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria с водещ Христо Николов.

“Градус“ АД е на второ място в Европа по производство на разплодни яйца и еднодневни пилета -  така наречения генетичен материал. През миналата година дружеството е произвело над 120 млн. разплодни яйца и над 40 млн. еднодневни пилета. Продукцията е продадена за две години напред. Именно поради тази причина основна част от средствата ще бъдат за вложение в разплоден цех. 

„100 млн. лв. свеж капитал се очаква да бъде привлечен след включването на „Градус“ АД на Българската фондова борса, а за да бъде успешно публичното предлагане, ще е нужно набирането на поне 65 млн. лв.“, обясни Ангел Ангелов.

Той каза още, че дружеството се стреми да привлече и по-малките инвеститори, тъй като те дават живот на публично-търгуваните компании. „Набраният капитал от публичното предлагане ще бъде достатъчен, за да осъществим петгодишната си инвестиционна програма. Така че ние смятаме да бъдем дивидентна компания, като и досега. За последните 10 години „Градус“ е инвестирал над 120 млн. лв. в бизнеса си, като тези средства са инвестирани или от неразпределена печалба или от дивидент, който е реинвестиран в бизнеса“, каза гостът.

Изпълнителният директор на „Градус“ АД обясни още, че на практика дружеството няма дългосрочен дълг към днешна дата, което означава, че няма причина да не се разпределя дивидент, както досега. Компанията ползва единствено оборотен капитал.

В рамките на две години „Градус“ АД очаква ръстът на печалбата да бъде с около 11 млн. лв.  Нарастването на мюсюлманското население в света пък увеличава търсенето на пилешко месо, като дружеството изнася продукцията си основно за ЕС, Близък Изток и бившите съветски републики.

„С ниската ликвидност на БФБ ще се справим, като пуснем голям фрий-флот (бл. р. свободно търгуван обем акции), тъй като това ще даде възможност както на малки, така и на големи инвеститори от чужбина да се включат в емисията“, коментира още Ангелов.

Повече по темата гледайте във видеото 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:32 | 14.09.22 г.
fallback