„Кораборемонтен завод Одесос“ АД гр. Варна предлага на акционерите си с 50% по-нискък дивидент и вместо по 4 лв. на акция възнамерява да върне на вложителите по 2 лв. на акция. Предложението трябва да бъде гласувано на общото събрание на акционерите, насрочено за 19 юни 2020 г. Поканата е обявена чрез „Българска фондова борса“ АД.
Намалението е налице, въпреки че за първото тримесечие на 2020 г. печалбата възлиза на 3,82 млн. лв. - повече, отколкото за цялата 2019 г., когато тя бе 3,45 млн. лв. Същевременно дружеството вече предупреди за несигурност поради коронавируса.
Издадените акции на „КРЗ Одесос“ са 586 642, което означава, че за дивидент са предвидени 1,17 млн. лв., или около 34% от печалбата за 2019 г.
Дружеството раздава дивидент редовно в последните години, като по 4 лв. на акция беше за 2018 г. и 2017 г. (гласуван съответно 2019 г. и 2018 г.), 3,2 лв. за 2016 г., 2,6 лв. за 2015 г. и 3,5 лв. за 2014 г.
От 2001 г. досега е разпределян дивидент в 14 от годините, като с предвиждания биха станали 15.
„Кораборемонтен завод Одесос“ АД отчете рязък ръст на нетната печалба до 3,82 млн. лв. за първото тримесечие на 2020 г. спрямо едва 147 хил. лв. за същия период на миналата година.
„От началото на годината до края на първото тримесечие на 2020 г. в КРЗ „Одесос” АД са ремонтирани общо 16 бр. кораба. Общата стойност на извършените кораборемонтни услуги е 13,871 млн. лв.". Приходите от дейността възлизат на 14,66 млн. лв. срещу 7,3 млн. лв. за същия период на 2019 г., което представлява повишение със 100%.
В дружеството през отчетния период са работели 700 души при 696 за първото тримесечие на 2019 г. Списъчният състав към 31 март 2020 г. е 704 души при 701 към 31 март 2019 г.
Подробно описан е и началният ефект от пандемията от коронавируса Covid-19. В междинния доклад за дейността пише: „Това е риск от непредсказуем и непредвидим характер. Към датата на съставяне на настоящия документ вече са налице негативни последици от ограничителните мерки – отмяна или отлагане на вече планирани ремонти на кораби и временно спиране на работата на голяма част от персонала на дружеството поради липсата на работа, от една страна, и с цел запазване здравето на хората и недопускане на разпространение на вируса, от друга".
"В случай на разрастване на пандемията са възможни сътресения при работата на дружеството предвид силната обвързаност на работата с международния пазар и евентуална нужда от принудителни действия по карантиниране както на персонала на дружеството, така и на корабите, пристигащи от рискови дестинации.
"Разпространението на вируса би могло да доведе до нуждата от непредвидимо като време спиране на работата с цел съхраняване на живота и здравето на работниците и служителите на дружеството, до временен (докато трае пандемията) отлив на клиенти предвид забавяне сроковете на ремонт на корабите - било поради принудителни карантинни мерки, било поради възможно забавяне на доставки на стоки и материали от чужбина (поради затваряне на границите) или от България (поради временно затваряне на предприятия), което може да доведе до намаляване на приходите. Този риск няма как да бъде управляван ефективно поради множеството неизвестни, които поставя", посочват от дружеството.
Акциите на „КРЗ Одесос“ АД поскъпват с 1,39% в последните 12 месеца до 73 лв. за акция и 42,8 млн. лв. пазарна капитализация. За периода е разпределен и брутен дивидент от 4 лв. на акция.
Материалът има информационен характер и не представлява препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
Свързани компании:


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола