fallback

Нетната печалба на "Спиди" за деветмесечието се повиши с 36%

Ръстът на външните пазари на компанията продължава да изпреварва този на вътрешния

11:15 | 29.10.21 г.

При отворена и работеща икономика и всякакви възможности за пазаруване и почивка, което предполага успокояване на необходимостта от куриерски услуги, „Спиди“ АД отчита ускоряване на приходите и печалбата към края на третото тримесечие не само в сравнение с 2020 г., но и с предпандемичната 2019 г.

Това се вижда от индивидуалния отчет на компанията, публикуван в сайта x3news.com.

Приходите на куриерската компания за тримесечието от вътрешния пазар възлизат на 40,124 млн. лева при 38,408 млн. лева за второто тримесечие и 39,595 млн. лева за първото. Ръстът им спрямо второто тримесечие е 4,46%. Общо приходите от вътрешния пазар за деветмесечието са за 118,127 млн. лева, като се увеличават на годишна база с 18,5%.

Приходите за тримесечието от външния пазар възлизат на 9,855 млн. лева при 9,829 през второто тримесечие и 9,717 през първото. Увеличението спрямо второто тримесечие е минимално - 0,26%. За деветмесечието приходите от външния пазар възлизат на над 29,4 млн. лева, като на годишна база се увеличават с 28,3%.

Общо приходите на „Спиди“ за тримесечието възлизат на 51,906 млн. лева при 49,446 за второто тримесечие, т.е. ръстът е почти 5%. На годишна база увеличението е 18%, а спрямо същото тримесечие на 2019 г. – 41,3%.

За периода януари-септември компанията реализира приходи в размер на 152,069 млн. лева, като на годишна база нарастват с 20,4% (126,292 млн. лева), а спрямо деветмесечието на 2019 г. – с 43,64% (105,865 млн. лева).

Дружеството отчита почти 25% годишен ръст към края на септември на разходите за външни услуги до 77,117 млн. лева. Разходите за персонала нарастват с 16,7% до 35,838 млн. лева.

Слабото увеличение на разходите за материали спрямо изменението на продажбите се дължи на 58% спад на разходите за предпазни средства, което е компенсирано от 24% увеличение на разходите за гориво, отчита дружеството.

Изменението на цените на горивата няма влияние върху финансовия резултат, тъй като цената на горивото, чрез допълнителната такса гориво, е компонент в общата цена за клиента. По-високата цена на горивото кореспондира с увеличение на крайната цена за клиента и обратно, поясняват от компанията.

Оперативната печалба на „Спиди“ към края на септември възлиза на 31,105 млн. лева, като нараства със 17,4% на годишна база. По-големият ръст е заради получен дивидент в размер на 9,8 млн. лева, което е със 100% над полученият предходната година – 4,9 млн. лева, посочва компанията. При корекция ръстът на оперативната печалба за една година е 12,2%.

Нетната печалба за деветмесечието възлиза на 24,605 млн. лева, като ръстът спрямо същия период на миналата година е 36,1%.

Значителното увеличение на приходите и печалбите на „Спиди“ продължава да се определя от динамиката на онлайн търговията. Растящият дял на онлайн магазините в крайното потребление стимулира търговците да търсят нови пазари, съответно и да се установяват и развиват нови мрежи за доставки.

Засилва се и активността на чуждестранните онлайн магазини, които навлизат на българския пазар. Освен традиционно силното присъствие на румънските онлайн платформи, в страната все по-активно навлизат и търговци от Полша и други европейски страни. Високи ръстове се отчитат и от Европа за Гърция, посочва се в доклада на дружеството.

В последната година цената на акциите на „Спиди“ се удвоява, а пазарната капитализация достига 613,049 млн. лева.

Свързани компании:

Спиди АД(SPDY)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:00 | 13.09.22 г.
fallback