Производителят на стоманени панелни радиатори „Корадо-България“ АД приключва първите девет месеца на годината с 50% ръст на приходите и 26% ръст на продажбите спрямо същия период на миналата година, съобщава компанията.
Резкият ръст на разходите за материали обаче, в които влизат и разходите за електроенергия, и разходите за суровини, изяжда от печалбата на компанията и към края на септември тя намалява с почти 14% в сравнение с резултата от същия период на миналата година.
Приходите на дружеството към края на септември от общо 44,953 млн. лева и реализираните над 483 хил. радиатора са рекордни за компанията за периода.
Дружеството обаче предупреждава, че в близко бъдеще резултатите му ще се влияят от ръста на цените на суровините и от нехармоничната верига на търсене и предлагане като цяло.
Приходите от договори с клиенти на „Корадо-България“ за периода януари-септември възлизат на 42,943 млн. лева спрямо 29,684 млн. лева година по-рано, което представлява 44,66% ръст. В сравнение с деветмесечието на предпандемичната 2019 г., когато за същия период са отчетени приходи от договори с клиенти в размер на 33,066 млн. лева, увеличението е от 29,87%.
Увеличават се и продажбите на продукция на компанията майка в Чехия до 31,612 млн. лева към края на септември от 20,276 млн. лева към края на септември 2020 г., т.е. с 55,9%.
Продажбите на продукция само за третото тримесечие възлизат на 18,214 млн. лева спрямо 13,594 млн. лева през второто тримесечие, което представлява увеличение от почти 34%.
Приходите от договори с клиенти за третото тримесечие са за 18,443 млн. лева при 13,765 млн. лева за второто тримесечие, което също е ръст с почти 34%.
Общите разходи на компанията към края на септември възлизат на 40,562 млн. лева при 24,702 млн. лева към края на септември 2020 г., което е с 64,2% повече на годишна база.
Основният ръст идва от разходите за материали, в които влизат разходите за суровини и електроенергия. Те са в размер на 31,614 млн. лева за периода януари-септември при 18,196 млн. лева година по-рано, като се увеличават със 73,74%. Само за тримесечието разходите за материали са за малко над 13,3 млн. лева.
Така нетната печалба на компанията спада с почти 14% до 4,241 млн. лева към края на септември спрямо 4,917 млн. лева към края на септември 2020 г.
Акциите на дружеството поскъпват с 40,68% за последната година, а пазарната капитализация възлиза на 109,299 млн. лева.
„Корадо-България“ разпредели дивидент от 0,1 лева бруто на акция за шестмесечието или общо 1,317 млн. лева.
Свързани компании:


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време