fallback

Скъпите суровини ограничават ръста на печалбата на производителя на капачки "Херти“

Компанията се притеснява за осигуреността на производството с алуминий, който е основна суровина

14:01 | 27.01.22 г. 1

Производителят на капачки от Шумен „Херти“ АД приключва годината с ръст на приходите и печалбата. Резултатът на компанията обаче е ограничен заради поскъпването на суровините, енергията и транспорта. Това се вижда от отчета на дружеството, публикуван на сайта x3news.com.

Компанията предупреждава, че има и забавяне на доставките на някои суровини и на оборудване, свързано с инвестиции в производството. Има закъснения и при доставките на продукти на дружеството за клиенти. Всичко това може да доведе до загуба на клиенти, ръст на цените на продуктите на компанията, проблеми с бюджетирането и затруднения при осигуряването на производствената програма.

Приходите от продажби на „Херти“ към края на декември 2021 г. нарастват до 54,952 млн. лева от 45,158 млн. лева към края на декември 2020 г., или с 21,7% на годишна база.

Общите приходи от дейността, които включват и положителни разлики от валутни курсове и държавно финансиране (по европроекти и по схемата 60/40), възлизат на 55,364 млн. лева за периода при 45,448 млн. лева година по-рано. Увеличението достига 21,8%.

Разходите за дейността на дружеството се увеличават до 53,48 млн. лева през четвъртото тримесечие на миналата година спрямо 43,625 млн. лева, или с 22,6%. Това увеличение се определя най-вече от ръста на разходите за материали (суровини, енергия) до 35,287 млн. лева от 25,561 млн. лева, или с 38%.

Увеличават се и другите основни разходи на дружеството – за услуги до 4,765 млн. лева от 3,382 млн. лева и за възнаграждения и осигуровки до над 11,1 млн. лева от над 10,2 млн. лева.

Общите разходи на компанията достигат 53,848 млн. лева към края на декември 2021 г. при 44,199 млн. лева година по-рано, т.е. нарастват с 21,8%.

„Херти“ реализира печалба в размер на 1,516 млн. лева към края на последното тримесечие на 2021 г. при 1,152 млн. лева година по-рано, като нараства с 31,6%.

Компанията посочва в отчета си, че от началото на 2021 г. има сериозни ръстове на цените на всички основни материали, с които предприятието работи. В края на третото тримесечие е регистриран почти 60% ръст на цената на алуминия. Офертите за доставка на алуминий са на много високи цени, с намалени количества и със срок до края на първото тримесечие на 2022 г.

Заради ценовия натиск „Херти“ увеличава цените на продуктите си от началото на 2022 г. Клиентите засега приемат увеличенията, но остава несигурността за поръчките, осигуреността с алуминий и цените на материалите, допълват от дружеството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:09 | 09.09.22 г.
fallback