fallback

"Корадо-България" ще изплати още 0,19 лв. шестмесечен дивидент

Общият дивидент на дружеството за 2021 г. възлиза за четвърта поредна година на 0,29 лв. на акция

11:30 | 30.03.22 г.

За четвърта поредна година производителят на радиатори „Корадо-България“ АД ще изплати брутен дивидент в размер на 0,29 лева на акция.

Акционерите на дружеството вече одобриха изплащането на 0,1 лева шестмесечен дивидент от печалбата за първата половина на 2021 г., или общо малко над 1,3 млн. лева. На предстоящото общо събрание, което ще се проведе на 18 май в Стражица, ще бъде гласуван шестмесечен брутен дивидент за 0,19 лева на акция. Така общият дивидент от печалбата за 2021 г. става 0,29 лева – колкото и изплатеният през 2020 г., 2019 г. и 2018 г.

Поканата за общото събрание на акционерите е публикувана на сайта x3news.com.

Общата сума на шестмесечния дивидент, който акционерите ще обсъдят, възлиза на малко над 2,5 млн. лева, вижда се от документите за предстоящото общо събрание. Други почти 940 хил. лева ще се отнесат като неразпределена печалба.

Акционерите ще обсъдят и гласуват и финансовите отчети на дружеството, докладите на ръководството и на одитния комитет.

„Корадо-България“ обяви, че приключва 2021 г. с 3,7% ръст на печалбата, 49% ръст на приходите и 13% ръст на продажбите като брой произведени радиатори. Приходите са за 59,056 млн. лева в сравнение с 39,556 млн. лева за 2020 г., печалбата възлиза на почти 4,8 млн. лева при 4,6 млн. лева година по-рано, а броят продадени радиатори е почти 601 хил. при 532 600 за предходната година.

Във връзка с войната в Украйна компанията посочва, че не е правила доставки на стомана от Русия и Украйна заради митата и по-високите цени. Затова и не се очаква прекъсване в снабдяването със суровини.

Войтех Чамек, главен изпълнителен директор на компанията-майка „Корадо Груп“, коментира в изявление, изпратено до медиите, че дружеството едва е оцеляло след първата руска криза през 1998 г. и финансовата през 2008 г., защото е било фокусирано върху пазарите в Източна, Южна и Централна Европа.

„Урокът беше труден, тъй като и в двата случая загубихме, така да се каже, за една нощ 50% от нашите продажби. Оцеляхме, но напълно коригирахме бизнес модела си. За всяка компания от бившия Източен блок е изключително трудно да се преориентира към много по-стабилните пазари на Запад, но ние успяхме напълно”, допълва той.

Ако в миналото продажбите на „Корадо Груп" в Източна Европа са били над 50% от общите продажби на дружеството, сега те са под 3% от общите продажби, подчертават от компанията.

От дружеството казват още, че на някои пазари – например Румъния, Украйна и България, има свиване на продажбите на годишна база през миналата година, далеч преди сегашната война, докато други, като Унгария, Тунис, Гърция, Кипър, отбелязват ръст. „Корадо-България“ увеличава продажбите си чрез компанията майка с 20%, което доказва, че пазарите в Централна и Западна Европа се възстановяват много по-бързо от тези в Източна Европа от спадовете заради пандемията.

В последната година акциите на "Корадо-България" поскъпват с 9%, като пазарната капитализация достига 94,8 млн. лева.

Свързани компании:

Корадо-България АД(KBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:12 | 14.09.22 г.
fallback