„Индустриален холдинг България“ АД отчита 106% ръст на консолидираната печалба до 9,53 млн. лв. за първото тримесечие на 2022 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg.
Повишението е голямо, но като абсолютна сума консолидираната печалба намалява спрямо по 13 млн. лв. за предходните три тримесечия (второ, трето и четвърто на 2021 г.).
Това се потвърждава от междинния доклад за дейността на „ИХБ“ където пише: „Първоначалните очаквания за развитието на морския транспорт през 2022 г. бяха редуцирани и международната търговия отбеляза спад в резултат на смущения, предизвикани от комбинирания ефект на COVID-19, войната в Украйна и глобалните санкции срещу Русия. Търсенето на тонаж намаля, фрахтовите нива се понижиха и шипинг пазарът забави ръста си през първото тримесечие. Заради увеличената несигурност нарязването на стари съдове и редуцирането на тонажа в експлоатация върви с бавни темпове и обеми. Това се отразява негативно върху поръчките за нови плавателни съдове, които запазват ниски равнища. Подобно е влиянието и на продължаващия ръст на цената на металите, горивата и непрекъснато завишаващите се екологични изисквания към новите кораби. Проблемите с климата и решението за намалено ползване на въглища като източник на енергия свива търсенето на тонаж“.
Основните приходи на „Индустриален холдинг България“ са от четирите собствени (на дъщерни дружества) транспортни кораба.
Войната в Украйна започна на 24 февруари и текущият отчет отразява повече предвоенната ситуация и по-малко следвоенната. Отражението на войната ще се види по-ясно в следващия отчет.
Консолидираните продажби на „ИХБ“ се увеличават с 40% на годишна база до 32 млн. лв. за януари-март 2022 г. Те обаче са по-ниски спрямо 36,6 млн. лв. средно за второто, третото и четвъртото тримесечие на 2021 г.
Разходите за възнаграждения се увеличават с 14% на годишна база до 6,3 млн. лв. за януари-март 2022 г. От холдинга съобщават, че корабите на групата плават с български екипажи, чието набиране е трудно заради конвертируемия характер на професиите им и ограничения брой подготвени кадри.
„Индустриален холдинг България“ притежава корабостроителница в гр. Варна („Булярд“), пристанища във Варна и Бургас, както и произвежда металорежещи машини.
В направление корабостроене и кораборемонт от холдинга съобщават, че намаляващите възможности задължителните класови ремонти на корабите да бъдат отложени и спадът на фрахтовия пазар са увеличили запитванията за кораборемонт в края на 2021 г. Поръчките на „Булярд корабостроителна индустрия“ (БКИ) от началото на 2022 г. са нараснали значително.
Очаква се високият интерес да продължи през цялата първа половина на годината, което засилва очакванията за по-добра 2022 г. Нараства отрицателното влияние на растящите цени на материалите и особено на енергоресурсите върху финансовите резултати на дружеството. Развитието на военния конфликт между Русия и Украйна също ще се отрази негативно върху бизнеса на „БКИ“ заради редуциране на товарите в Черноморския басейн, нарушаване на веригите на доставки, покачване на цените на материалите, повишение на застрахователните премии за корабособствениците.
При спад на фрахтовия пазар моментът се използва, за да бъдат изпратени корабите на нужните ремонти, отлагани по време на бума в търсенето на транспортни услуги. Това действа като естествен регултор на фрахтовите нива.
Акциите на „Индустриален холдинг България“ поскъпват със 102% в последните 12 месеца до 2,26 лв. за брой и 219 млн. лв. пазарна капитализация. Основната причина е повишението на печалбата след пост-Covid отскока на световната икономика и силното активизиране на морския транспорт.
Материалът е с информационен характер и не е е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Авторът притежава една акция в капитала на дружеството.
Свързани компании:


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън