fallback

Apple и Goldman Sachs обединяват услия за нов тип цифрово плащане

Новата кредита карта ще се впише в пакета от потребителски продукти, които Goldman наскоро започна да предлага

11:57 | 11.05.18 г.
Автор - снимка
Редактор

Apple и Goldman Sachs работят от месеци по нов продукт - кредитна карта, която ще носи марката Apple Pay, съобщи New York Times, позовавайки се на запознати източници, пожелали анонимност.

Продуктът ще бъде първото предложение на Goldman за кредитни карти и би помогнало на усилията на банката да разшири потребителските си продукти. За Apple сделката би могла да ѝ помогне да разшири своята услуга за цифрово плащане Apple Pay. 

Двете компании водят преговори от месеци, но все още не са изяснили всички подробности. Говорителят на банката Андрю Уилямс и говорителят на Apple Кристин Монаган отказаха да коментират.

Новата карта ще се впише в пакета от потребителски продукти, които Goldman наскоро започна да предлага като спестовна сметка и набор от лични заеми чрез услугата потребителско банкиране. Банката се надява да използва тези нови продукти, за да намали зависимостта си от приходи от търговия през следващите години.

Картата може да помогне на Goldman да се вмъкне в живота на потребителите на iPhone, които представляват много по-широк кръг от клиенти, отколкото компанията в момента обслужва.

„Това изглежда има смисъл“, коментира Девин Райън, анализатор в JMP Securities. "Това е само едно парче от много по-голям пъзел, който се формира - бизнесът на Goldman Sachs за потребителски финанси“, заяви той.

През декември банката нае екип от стартъп за кредитни карти, наречен Final. През април закупи мобилно приложение Clarity Money, което помага на потребителите да търсят най-добрите сделки с кредитни карти. Приложението е теглено милион пъти.

Apple вече разполага с една брандирана кредитна карта, предложена от Barclays. Тази карта позволява на потребителите да печелят точки, които могат да използват за карти за подарък на Apple или за финансиране на закупуването на нови продукти на Apple.

Apple представи Apple Pay през 2014 г. като възможност да платите всичко - от сандвич до лаптоп само със смартфона си. Всъщност потребителите качват информацията си за кредитна или дебитна карта на Apple и след това използват своя iPhone, Apple Watch или други продукти на компанията, за да платят стоките си в магазини или онлайн.

Ръководството на Apple заяви, че се стреми Apple Pay да замени парите и картите като основен начин за плащане, като потребители на iPhone могат да използват Apple Pay дори и на места, които все още не приемат цифрови плащания.

Въпреки обещаващите предимства изследователската фирма Loup Ventures изчисли миналата година, че само 13% от активните потребители на iPhone са активирали услугата. Apple Pay не е дори най-популярната услуга за мобилни плащания. Тя е изправена пред сериозната глобална конкуренция от Samsung Pay и Google Pay Pay, както и Alipay на Alibaba и WeChat Pay на Tencent в Китай.

Goldman също ще се появи на едно пренаселено поле, където конкурентите наскоро научиха, че печеленето на пари от заеми с кредитни карти не е лесно. JPMorgan Chase обяви загуба от 200 млн. долара след въвеждането на своята карта Sapphire Reserve, след като потребителите се втурнаха да се възползват от щедрия бонус за регистрация, който я съпровождаше.

„Пазарът на кредитни карти е изключително конкурентен точно сега, особено за хората от по-висок клас“, коментира Мат Шулц, анализатор на CreditCards.com. „Ще бъде интересно да видим какво могат да направят тези две марки, за да създадат нещо, което би могло да бъде по-различно“, заяви той.

Вижте повече във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:53 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Style виж още