fallback

Китай отбелязва спад в растежа на туризма

Китайските туристически обекти са получили 782 млн. посещения по време на празничната ваканция, което е с над 7% повече спрямо миналата година

14:01 | 09.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Бързият растеж на китайския туризъм забави ход по време на почивните дни по случай Националния празник на Китай, сочат данни на правителството, цитирани от CNBC. Седемдневната ваканция бe от 1 октомври до 7 октомври и се нарича Златната седмица.

Тази година Националният празник беше особено важен за страната и беше отбелязан с масови празненства на 1 октомври, заради юбилейната 70-годишнината от управлението на комунистическата партия.

Китайските туристически обекти са получили 782 млн. посещения по време на празничните дни, което е с над 7% повече спрямо 726 млн. през миналата година, според Министерството на културата и туризма. Но това е по-малко от отчетения ръст от над 9% през 2018 г. и намаление от десетпроцентното увеличение през 2017 г.

Продажбите на дребно и на храни и напитки от 1 до 7 октомври са нараснали с 8,5% до 1,52 трилиона юана (212,7 млрд. долара), според Министерството на търговията. Макар и солидна сума, това показва по-бавни темпове от твърденията на Министерството на търговията за близо 10% или по-голям ръст от предходни години.

"Данните за Златната седмица сочат забавяне", казва Тинг Лу, главен  икономист от Номура, в доклад, разпространен в сряда. „Тъй като китайската икономика все повече разчита на потреблението, за да стимулира растежа си, данните от златните седмици се превръщат в добър барометър за тенденцията за растеж на потреблението в Китай.“

Китайските власти се опитват да увеличат вътрешното потребление в опит да подкрепят икономическия растеж. След голямо заседание на правителството през март властите обявиха, че празникът на 1 май ще бъде удължен с два дни, като размести тези работни дни с уикенда, както е характерно в Китай.

Растежът на туризма забавя темпове и по време на предишната Златна седмица през февруари, когато в Китай се отбелязва Лунната Нова година.

По време на последния Национален празник различни официални източници на данни публикуваха различни резултати относно пътуванията в чужбина. В най-добрия случай няколко милиона китайци повече са заминали в чужбина от миналата година. В най-лошия случай броят на изходящите пътувания е намалял с над 10%. Публично достъпните прогнози за пътуванията в чужбина по време на Националния празник през 2018 г. са малко под 7 милиона. Тази година Министерството на културата и туризма заяви, че очаква изходящите туристи да надхвърлят 7 милиона.

От друга страна Националната имиграционна администрация заяви в онлайн публикация в понеделник, че за първите шест дни от празника граничните влизания и излизания на жители от континенталната част на Китай са спаднали с 15,1% спрямо предходната година до 6,07 милиона.

Като се има предвид доклада на правителството на Хонконг за 50% спад на туристическите посетители на фона на местните вълнения и протести, общите влизания и излизания, проследявани от имиграционната администрация на Китай, са спаднали с 11% до 10,45 млн.

Но през първата половина на годината китайските изходящи пътувания са нараснали с 14% до 81,29 милиона пътувания, според данни на Китайската академия за туризъм.

Според CNBC от Министерството на културата и туризма в Китай не са пожелали да обяснят разминаването и са застанали зад своите публично оповестени данни, след като от сайта са се свързали с тях.

Националната имиграционна администрация не е отговорила на запитването за коментар, отправено по факс. В доклад на министерството относно пътуванията през Златната седмица тази година се съобщава, че в сравнение с предишни години китайците, посещаващи чужди държави, са търсели повече възможности за отдих и почивка, отколкото за пазаруване, а обемът на резервациите се увеличил с повече от два пъти за по-малко известни дестинации като Хърватия и Словакия.

Независимо от това, китайците, които са предприели пътувания в чужбина през изминалата седмица, са похарчили повече, отколкото през 2018 г., използвайки мобилното приложение за разплащане Alipay. Компанията, която се управлява от филиала на Alibaba Ant Financial, заяви, че средният общ разход на потребител се е увеличил с 15% до около 2500 юана или 350 долара.

Китайските туристи в Япония, най-популярната дестинация за индивидуални пътувания според платформата за резервации Ctrip, са се увеличили с 30% според компанията. Ctrip отбелязва в доклад, че популярната култура и по-лесните визови политики спомагат за  увеличението на пътуванията, което е рядкост при развита дестинация като Япония.

В национален мащаб 10-те града, чиито жители са похарчили най-много по време на пътуванията по случай Националния празник, са изразходвали поне 3000 юана, а Шенжен оглавява списъка с 3324 юана, според Ctrip.

Beijing News съобщава, че международното летище във формата на звезда Beijing Daxing, което беше отворено няколко дни преди празника, е получавало около 90 000 посещения на ден на 2, 3 и 4 октомври, докато среднодневно около 4852 пътници напускат транзитния център.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:53 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Style виж още