fallback

Албена Иванова: Има български подпис в технологичните награди „Оскар“ 2021

В индустрията „Визуални ефекти“ Холивуд гледа много добре на нашите географски ширини, посочи директорът "Ключови клиенти" в Chaos – компанията с технически „Оскар“

17:19 | 26.04.21 г. 1

В награденото технологично решение "Intel Embree ray tracing library" в тазгодишното издание на технологичните Оскари всъщност има българска връзка. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Албена Иванова, директор „Ключови клиенти" в Chaos - българската компания, която спечели технически „Оскар" през 2017 г.

„Intel Embree" беше може би най-добрата новина за нас и огромно удоволствие. Еmbreе спечелиха с филмите, които предадоха, за да докажат концепцията си, а повече от 25% от тях са с участието на V-ray, тоест има български подпис в това постижение", обясни експертът с принос във филмовата индустрия.

Като човек, който вече е печелил технологичен „Оскар“, Албена Иванова коментира и тазгодишното издание на наградите.

„Това което отличава научните-технологични „Оскар“-и от тези, които гледахме вчера, е, че при тях говорим за отличаване на работа в продължение на много години. От тази гледна точка нямаше много изненади, отличиха хардуерни постижения – микрофони, камери за шлемове. Технологията, която наградиха, беше за увеличаване на продуктивността на студиата“, информира Албена Иванова.

Тя напомни, че в снощните награди, в категорията на Мария Бакалова за най-добра поддържаща роля, спечели южнокорейката Юн Ю-Джин за филма „Минари". Българката обаче остава в историята като първата наша актриса, удостоена от Академията с такова внимание за играта си в „Борат 2".

„Резултатите не бяха много изненадващи с изключение на „Оскар“-а на Антъни Хопкинс, а самата церемония беше доста интересна сама по себе си в COVID обстановка“, посочи Албена Иванова.

Според нея е важен самият факт, че Академията е признала таланта на българката.

„Не трябва да забравяме, че това е едно 24-годишно момиче от България и всички трябва да сме горди. Освен това, бих казала, че от самото ѝ поведение, интервютата, които наблюдавам, тя е много достойна млада дама“, заяви Иванова.

В интервютата си Мария Бакалова споделяше, че се надява тази нейна номинация да проправи път на други източноевропейски актриси. В тази връзка Албена Иванова каза, че в индустрията „Визуални ефекти“ Холивуд гледа много добре на нашите географски ширини.

„Ние имаме огромен талант от артисти и от специалисти, дори бих казала, че се стараят да ни дърпат на Запад“, е мнението на Албена Иванова.

Елегичната драма „Земя на номади" на американската режисьорка от китайски произход Клои Жао спечели награда „Оскар“ за най-добър филм. Лентата, която взе наградата в категория визуални ефекти, беше „Тенет“.

„Тенет“ като всеки филм на (режисьора Кристофър - бел. ред.) Нолан е произведение на изкуството. Интересното е, че категорията „Визуални ефекти“ обикновено се асоциира със страшно много компютърна графика, в случая на „Тенет“, той е единственият филм, в който не е така. „Тенет“ има под 300 шота кадъра, направени с компютърна графика, това е много малко. За сравнение един най-обикновен романтичен филм има повече. Нолан е известен с това, че той обича всичко да се случва наистина“, посочи Иванова.

Тя допълни, че когато компанията участва в някой филм, се подписват договори за конфиденциалност и доста често тя няма право да назовават филмите „в които имат пръст", но все пак има няколко, за които може да се каже, тъй като вече са излезли на малкия и големия екран.

„Вярвам, че най-голямото ни постижение е за „Отмъстителите", където Танус (един от героите във филма, чийто визуален образ е почти изцяло компютърно генериран - бел. ред.) е направен с нашия софтуер, изключително богат образ. Почти всеки един филм на „Марвел" също. Интересното е, че има филми, в които дори няма да си помислите, че има визуални ефекти, но ги има", потвърди още тя.

Ще предложи ли България повече стимули за филмопроизводството? Как ковид пандемията се отрази на индустриите, свързани с производството на филми? Каква е грижата за здравето на експертите, които правят 3D анимация? Кои са новите тенденции при разработката на софтуер за филми и сериали? По какъв начин възходът на стрийминг платформите се отразява на филмопроизводството? Защо в България все още липсва екосистема за услуги в киноиндустрията?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:51 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Style виж още