Притежател на най-скъпия частен самолет сред руснаците е милиардерът Роман Абрамович, показва класация, съставена от списание Финанс. Цената на личния лайнер на Абрамович Boeing 767-300 е около 100 млн. долара.
Изданието отбелязва, че самолетите Boeing 767-300 се използват обикновено от големи авиокомпании като например "Аерофлот" и "Трансаеро".
Бившият губернатор на Чукотка, чието състояние се оценява на 17 млрд. долара, е купил самолета си през 2004 г. Тогава изданието The St. Petersburg Times съобщи, че е предвидено лайнерът да бъде превърнат в летяща щаб-квартира. По данни на вестника вътрешното обзавеждане може да се сравни само с това в "Еър Форс Едно" - специализирания служебен самолет на президента на САЩ, оборудван на базата на модел Boeing 747-200. Лайнерът на руския милиардер е снабден с противоракетна радиосистема, оценена на 1,5 млн. долара.
Второто място в класацията е заето от собственика на "Нафта Москва" Сулейман Керимов. Той притежава два лични самолета - Boeing 737-7BJ/W BBJ и Gulfstream G-V. Те са оценени съответно на 50 и 35 млн. долара.
На трета позиция е съсобственикът на компанията "Вим-Бил-Дан" Давид Якобашвили. Той има два лични бизнес-джета: Gulfstream G550 (55 млн. долара) и Bombardier Challenger 602 (26-28 млн. долара).
В първата петица е попаднал още Михаил Прохоров, ръководител на "Онексим", изхарчил 75 млн. долара за два самолета - Gulfstream GV-SP и Falcon 900 EX 73. На пето място е бившият съсобственик на Sibir Energy Шалва Чигирински.
Неговите самолети Gulfstream G550 струват 55 млн. долара.
В класацията са включени 20 бизнесмени. По данни на изданието общо в Русия има около 450 реални собственици на частни пътнически самолети.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана