Кои марки карат богаташите да се чувстват щастливи? Интересен въпрос, на който се опитва да отговори изследване на Affluence Collaborative. Изводите от него са еднозначни – марките, които в най-голяма степен носят удовлетворение на богатите хора, са представители на технологичния сектор.
Този извод вероятно може да обясни защо продажбите на iPhone и някои други технологични продукти остават устойчиви на фона на глобалната криза, се казва в материал на CNBC, посветен на изследването.
Особено на фона на факта, че най-богатите 10% от американците разполагат с около 70 на сто от цялото благосъстояние в страната и дори още по-голям дял от покупателната способност за продуктите от по-висок клас.
Марките, които оглавяват класацията, са Apple, Microsoft, Best Buy и Sony. Компанията на Стив Джобс се откроява над останалите, като 27% от анкетираните са я посочили като източник на щастие. При Microsoft този процент е 24, с 22% е Best Buy, а с 20 – Sony.
Някои от тези компании се смятат и за най-иновативните. Такъв е случаят с Apple, която е следвана в тази класация от Microsoft и Sony, а веднага след тях се нареждат производителите на автомобили BMW и Mercedes.
Освен това, 81 на сто от участващите в анкетата посочват, че развитието на технологиите в последно време също допринася за увеличаване на нивото на щастие и удовлетворение.
Може би малко изненадващо, но на фона на сравнително стабилните продажби на Louis Vuitton по време на рецесията, марката в най-голяма степен е посочена като „скучна“ от участниците в изследването.
Като цяло, четири от петте марки, посочени като „най-скучни“, са представители на модния бизнес – Juicy Couture, Prada и Saks Fifth Avenue. Веригата Starbucks допълва петицата на най-скучните марки, но все пак 20% от анкетираните са посочили, че марката ги прави щастливи.
Тези отговори подкрепят новите нагласи, които се наблюдават след рецесията. Много от по-заможните потребители нямат желание придобивките им да изглеждат прекалено скъпи, а не малка част от анкетираните посочват, че чувстват задоволство, когато спестяват.