Когато живеещите в британската столица излязат навън, за да изпият по една напитка, се оказва, че обикновено търсят по-уютни и интересни барчета с по-различен интериор, където сервират малки, силни и обикновено леко горчиви питиета, носещи имена като „Сайдкар“, „Манхатън“ или „Епъл Джак“.
Баровете, посветени на добре направените напитки, стават толкова популярни в Лондон, че напоследък дори се наблюдава бум в отварянето на подобен род заведения, пише Ройтерс.
„Според мен уменията за правене на коктейли, културата на консумиране на такива напитки и по-специалното отношение от страна на бармана стават по-важни и хората започват да забелязват всичко това“, казва Камил Хоби-Лаймън от 69 Колбрук Роу, малък бар в Северен Лондон.
Отново на мода са силните алкохоли – бърбън, уиски и джин – направени по традиционна рецепта или в нови комбинации, които придават по-различен вкус на класическия алкохол.
Места като 69 Колбрук Роу, както и Калох Калей и Лондж Бохемиа в Източен Лондон привличат по-скоро претенциозните клиенти. Тези барове са тихи, не са пренаселени и имат или малки трудно забележими табелки пред входа, или изобщо нямат никакви обозначителни знаци.
Места като тези са насочени към клиенти над 35 години, които могат да пият и обикновено излизат по клубове, но точно в момента искат да прекарат една по-релаксираща вечер.
„Пъбовете и баровете бяха актуални в началото и средата на 20-те. Тези заведения могат да привлекат голяма част от хората на 30, 40 и 50 години, които искат да излязат някъде и имат финансовия ресурс да го направят“, обяснява Хоби-Лаймън.
Барманите на такива места носят вратовръзки и ризи и приготвят коктейлите с такава прецизност, сякаш ги поднасят в седемзвезден хотел.
Високото качество и личното отношение към всеки клиент е основната притегателна сила за клиентите и им помага да преглъщат високата цена за напитките, която е в рамките на 10 и 15 лири, доста по-лесно.
„Цената на коктейлите е принципно по-висока, но всички екстри, които човек получава, в това число обслужването, атмосферата и преживяването в бара, са неща, които придават допълнителна стойност и карат човек да не съжалява за избора си“, казва Марк Гил, съосновател на Лондонското коктейлно общество.
Баровете разчитат на приказката от уста на уста за популяризиране на бизнеса си. Идеята на по-голяма част от тях е не да привличат случайни клиенти, а такива, които са платежоспособни, искат да контактуват с отбрани клиенти или просто да поседят сами, без това да изглежда странно на околните.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ