fallback

Половината от пазара на луксозни стоки ще работи за китайците до 2020

Младите богаташи в азиатската страна потребяват все повече луксозни стоки и пътувания

13:59 | 02.02.11 г. 1

На китайския пазар се дължат 28% от продажбите на Swatch, както и на много други компании в сектора на луксозните стоки и услуги. Снимка: Kamragdon Лиценз: Creative Commons

Луксът е привилегия, характерна за богатите. И докато почти целият свят все още ближе раните си от глобалната финансова криза, някои икономики се радват на изключително благоприятен растеж и играят ролята на оазис за различни компании, които се чудят накъде да насочат бизнеса си, така че да излязат на печеливш пазар.

Една от тези икономики е китайската. Страната бързо набира скорост по стълбицата на най-мощните и големи пазари в света, а много фирми отвориха клонове там, надявайки се да се спечелят от развързаните кесии на китайците.

Рискът, макар и минимален, явно си струва – особено що се отнася до луксозните брандове. До 2020 година на китайските потребители вероятно ще се пада близо половината от световния пазар на луксозни стоки и пътувания, сочи публикуван доклад на хонконгска инвестиционна група, цитиран от ДПА.

CLSA Asia Pacific Markets прогнозира, че китайският дял в световните продажби на луксозни стоки и пътувания ще нарасне от 15% в момента до 44% през 2020 година, възлизайки на 74 млрд. евро годишни разходи.

В доклада си от 140 страници, озаглавен "Потопени в злато: Луксозен начин на живот в Китай", анализаторите на инвестиционната група отбелязват, че с годишен растеж от 23% Китай скоро ще бъде най-големият вътрешен пазар на луксозни стоки.

"Компаниите за луксозни стоки се разрастват бързо в отговор на търсенето, което ще покрие половината от техния прогнозиран глобален растеж през идните 10 години", според резюмето на доклада.

"Най-големите потребители на Louis Vuitton вече са китайските купувачи", се допълва в резюмето. Заедно с Хонконг и Макао, районът "представлява 28% от продажбите на Swatch, 22% за Richemont, 18% за Gucci, 14% за Bulgari и 11% за Hermes.“

Бързият растеж на разходите за луксозни стоки ще се дължи отчасти на факта, че китайските милионери са средно с 15 години по-млади от чуждестранните, се уточнява в доклада, който допълва, че чуждите луксозни марки с известно лого и скъпите колекции са изключително привлекателни за китайските купувачи.

В доклада се отбелязва също, че жените в Китай харчат все повече пари и луксозните чанти набират популярност сред тях, което ще се отрази положително на чуждестранни марки като Gucci, Hermes, Louis Vuitton и Prada.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в
Google News Showcase. Последна актуализация: 04:54 | 12.09.22 г.
fallback