От спортна гледна точка сезонът не беше успешен за Байерн Мюнхен, но от икономическо естество клубът отново доминира. Баварците инкасираха повече пари от телевизионни права от актуалния шампион Борусия Дортмунд, пише икономическото списание Wirtschaftswoche.
Дали обаче шефът на Байерн - производителят на колбаси Ули Хьонес, се радва толкова и на второто отличие е спорно - за четвърти пореден път организацията за защита на животните Peta отличи стадиона на клуба като най-приятелски настроен към вегетарианците. И все пак - това признание пасва доста добре на стратегията на клуба да привлича и жените за нови фенове.
Безмесните ястия не са много по-здравословни от традиционните вурстчета, защото на стадиона на най-голямо търсене се радват пържени картофки, пици, понички и кексчета.
Иронията продължава - на второ място в класацията на Peta е стадионът на Шалке - отбор, чийто президент - Клеменс Тьонис, е собственик на една от най-големите немски кланици. Най-много салами и вурстчета са консумирали феновете в Майнц, Бремен и Хамбург.
Доста по-важно за баварците е едно друго първо място - Байерн отново получи най-много пари от договори за предаване на мачовете по телевизиите. За изминалия сезон отборът е получил 29,96 млн. евро от телевизионни договори и по този начин значително изпреварва шампиона Борусия Дортмунд (26,89 млн. евро), показва доклад на световната одиторска компания Ernst & Young.
"Баварците са на върха, защото те винаги са успешни", обяснява Томас Фугенталер, спортен експерт в Ernst & Young. „Параметърът за отчитане на последните четири години също играе голяма роля". Тоест, заради по-стари победи мюнхенци инкасират повече от намиращите се по-напред в класирането на Бундеслигата Борусия Дортмунд и Байер Леверкузен (26,57 млн. евро).
Освен баварците добри резултати показват и Вердер Бремен, Шалке 04 и Волфсбург, които заемат пето, шесто и седмо място в класацията на Ernst & Young. В спортно естество обаче триото едва се спаси от изпадане, но пък по приходи е преди Хановер 96, които са на девето място с 20,96 млн. евро.
В Бундеслигата обаче приходите за клубовете от телевизионни продажби не са толкова неравномерно разпределени между отборите, колкото в испанската Примера Дивисион и италианската Серия А. Топ отборът в Германия обикновено получава двойно повече от последния, докато в Испания Барселона и Реал Мадрид получават между 10 и 20 пъти повече приходи от по-малките отбори. В Италия пък в момента бушува голям спор точно по темата за телевизионните права, а големите клубове заплашват с бойкот.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат