Новите автомобили, продадени миналата година в 27-те държави-членки на Европейския съюз, са били по-големи, по-бързи и с 3,7% на сто по-ниски емисии на въглероден диоксид спрямо автомобилите, продадени през 2009 година, се казва в доклад на Европейската агенция за околната среда, цитиран от австрийския бизнес ежедневник Wirtschaftsblatt.
Според статистиката средният показател за емисиите на въглероден диоксид за новите коли в Германия е 151 грама на километър, доста над средното равнище за целия ЕС, което е намаляло до 140 грама на километър. В Дания то е било най-ниско - едва 126 грама на километър.
Целта на ЕС е до 2015 г. емисиите да бъдат понижени до средно 130 грама на километър и изглежда тази цел може да бъде постигната предсрочно, посочи еврокомисарят по въпросите на климата Кони Хедегор.
"Тенденциите сочат, че определянето на цели пред компаниите стимулира автомобилостроителите да произвеждат по-икономични автомобили", казва още Хедегор.
Така, въпреки че новорегистрираните автомобили стават по-тежки (със средно 28 кг), тъй като все повече хора купуват автомобили с висока проходимост (SUV) и от типа "кросоувър", вредността им спрямо околната среда намалява.
Броят на автомобилите с висока проходимост в ЕС е нараснал от 7 на сто през 2006 г. до 11,5 на сто през 2010 година, показват още данните.
"Ако не се беше вдигнала и средната тежест на новорегистрираните автомобили, щяхме да постигнем намаляване на емисиите на въглероден диоксид с 5%", се казва в изявление на агенцията.
Движението в градовете е виновно за около една пета от всички емисии на въглероден диоксид в ЕС. Между 1990 и 2007 емисиите са нараснали с 29%, а през 2008 г. за първи път е отчетен спад.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа