IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бутиковите бири настъпват на западните пазари

Производителите на масовите марки започнаха да изкупуват малки и независими пивоварни, за да се справят със спадащите продажби

09:15 | 15.08.12 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Заради икономическата криза в Европа в много държави се е засилила консумацията на вино и силноалкохолни напитки за сметка на бирата. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Заради икономическата криза в Европа в много държави се е засилила консумацията на вино и силноалкохолни напитки за сметка на бирата. Снимка: Ройтерс

Резкият ръст на популярността на бутиковите бири накара масовите производители да си вземат бележка.

Консуматорите на бира от западноевропейските пазари все по-често се обръщат към марки, които не са масово производство, и се отказват от добре познатите им брандове, пише The Wall Street Journal.

В САЩ например продажбите на т. нар. занаятчийска бира, зад чието производство стоят уникални местни продукти с история, са се увеличили с 12% през първото полугодие, показват данни на американската асоциация на пивоварите.

Интересът към американските бутикови бири нараства и в Европа. Износът на независимите, бутикови пивоварни за Стария континент е нараснал с 52% през 2011 г.

Като малки, независими и бутикови пивоварни се определят тези с производство по-малко от 6 млн. кега годишно.

„Мисля, че това е част от много по-мащабна промяна в обществото. Хората стават много по-наясно с вкусовете“, коментира Стюарт Хоу, главен пивовар в Sharp's Brewery във Великобритания.

Sharp's Brewery беше купена от Molson Coors Brewing през 2011 г. за около 20 млн. паунда. Това е една от последните сделки за занаятчийска пивоварна, придобита от един от гигантите в пивоварната промишленост.

Голямата четворка пивовари Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken и Carlsberg също започнаха да придобиват малки, независими производители на пиво, за да се справят със забавянето на продажбите на основните си пазари.

Изданието посочва, че заради икономическата криза в Европа в много държави се е засилила консумацията на вино и силноалкохолни напитки за сметка на бирата.

Резултати от проучване на изследователската група Demeter показват, че занаятчийското пивоварство ще продължи да „краде" от пазарния дял на масовите производители на бира. До 2015 г. се очаква малките и независими пивоварни да държат между 12 и 15% пазарен дял, докато в момента той е 5 на сто.

От американската асоциация на пивоварите посочват, че продажбите на бутикови бири ще нарастват с двуцифрени числа заради засиленото търсене на заведенията, които се опитват да отговорят на предпочитанията на техните клиенти.

Във Великобритания например броят на малките и бутикови пивоварни почти се е удвоил за по-малко от десетилетие и към края на 2011 г. те са вече 945, според Нийл Уилямс, говорител на британската асоциация на пивоварите.

Въпреки че на Острова бутиковите бири имат само 2% пазарен дял, производството им вече достига 270 млн. л годишно, показват данните на организацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:51 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още