fallback

Акциите на Prada с рязък ръст от 10%, компанията е уверена в доброто бъдеще

От компанията обявиха ръст от 50% на печалбата за първите 9 месеца от началото на годината

11:41 | 07.12.12 г. 2

В съзвездието на компаниите за луксозни стоки звездата на Prada SpA сияе по-ярко от мнозина други, пише американското издание Wall Street Jourmal. Модната група е собственик на брандове като Miu Miu, Church's и едноименния Prada, а днес акциите й скочиха рязко с над 10%.

Късно вчера компанията обяви скок от 50% в печалбата си за 9-месечието на годишна база, подчертавайки непоколебимото търсене за стоките от най-високия пазарен сегмент на фона на признаците за охлаждане при по-масовите брандове в бранша.

Производителят на скъпи дамски чанти и създател на дизайнерски модни линии е оптимист и за бъдещето. В рамките на конферентен разговор с анализатори главният финансов директор на компанията Донатело Гали заяви, че макар тя да продължава да преразглежда очакванията си за 2013 г., е „уверена“ за идващата година.

Печалбата за 9-месечието е нараснала до 408,6 млн. евро, а продажбите са се увеличили с 35% до 2,34 млрд. евро, запазвайки енергичното темпо от първите 6 месеца на годината.

За 9-месечието от Prada отчитат ръст от над 20% на всички пазари, на които оперира компанията, при постоянни обменни курсове. Продажбите са нараснали с най-бързо темпо в азиатско-тихоокеанския регион – с 41% благодарение на апетита китайските потребители за престижните аксесоари и облекла на компанията.

Съобщението на Prada още веднъж показва, че най-високият сегмент на пазара на луксозни стоки продължава да печели от неотслабващия апетит на най-богатите потребители в света дори след като светила в бранша се изправят пред забавяне на ръста на продажбите. Сред тях са утвърдени компании като LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton и британските им конкуренти от Burberry.

Анализатори подчертават рисковете пред определени компании за луксозни стоки в Азия, тъй като потребителите са станали по-взискателни в избора си на марки. Prada, която продава скъпи чанти за по около 1 000 евро, е сред няколкото компании от най-високия пазарен сегмент, които са облагодетелствани от тази промяна, тъй като повечето потребители се насочват към по-изявените имена в бранша и към по-екстравагантни цени.

Тенденцията подкрепя продажбите на ръчни чанти и часовници от  Prada и Montblanc, която е собственост на Compagnie Financière Richemont SA, както и на тези на Hermès International SCA.

Prada „отново показа, че разполага с необходимите способности и дух на предприемчивост, за да постигне положителни резултати дори в настоящата трудан международна икономическа среда“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Патрицио Бертели.

През ноември от Richemont обявиха, че нетната печалба на компанията е нараснала с 52% през 6-те месеца до края на септември, а няколко дни по-рано от Hermès повишиха прогнозата си за годишни продажби за втори път в рамките на няколко месеца.

В днешната търговия в Азия акциите на Prada поскъпнаха с 10,08% до 71,00 хонконгски долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:03 | 11.09.22 г.
fallback