Американската компания за облекла Gap Inc. обяви официално придобиването на търговеца на луксозна мода Intermix Holdco Inc. По този начин компанията потвърди свързани с темата съобщения в пресата. В същото време групата публикува данни за продажбите за декември, които отново са по-силни от очакванията на анализаторите, предава Ройтерс.
Както писа по-рано и Wall Street Journal, Gap ще плати 130 милиона долара (около 99 милиона евро) за Intermix.
Търговецът на дамска мода управлява 32 магазина в Северна Америка и има свой собствен онлайн магазин. Той продава ексклузивни марки като Yves Saint Laurent, Azzedine Alaïa, Chloé, Helmut Lang, Proenza Schouler, Stella McCartney и Mulberry. С придобиването Gap влиза за първи път в луксозния сегмент.
"В този развиващ се пазарен сегмент Intermix има уникална позиция с ясно конкурентно предимство", обясни придобиването Глен Мърфи, председател и главен изпълнителен директор на Gap. Световният концерн вижда възможност да увеличи "уникалната клонова мрежа" на Intermix, да подобри онлайн магазина му и да го представи на по-широка публика.
Концернът е успешен и без допълнителна подкрепа в луксозния сегмент. Това се доказва и от тенденциите при продажбите. В сравнение с предходния месец Gap Inc. увеличава приходите си с 5% от 1,98 до 2,05 милиарда долара, като с това надмина очакванията на анализаторите.
В Северна Америка трите основни марки – Gap, Banana Republic и Old Navy, са успели да отчетат силен ръст на продажбите, нискобюджетната модна линия Old Navy отчита увеличение от 13%. В международния бизнес приходите намаляват с 6%. Също в четвъртък Съветът на директорите реши да започне нова програма за обратно изкупуване на акции в размер на 1 милиард долара.
В края на годината Gap обяви, че започва експанзия в развиващите се пазари. През есента на 2013 г. американската компания иска да открие първите си обекти в Бразилия, които ще са на основната марка Gap.
За тази цел американците подписаха споразумение с местния франчайз партньор Tudo Bom Comércio Ltd. Първите бразилски магазини ще посрещнат клиентите си в Сао Паоло и Рио де Жанейро.
„Предвид факта, че Бразилия е петата по големина на населението страна в света и най-важната икономика на Латинска Америка, смятаме, че този пазар предлага прекрасни шансове за растеж“, заяви Щефан Лабан, управляващ директор по въпросите за стратегически съюзи в Gap.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ