fallback

Продажбите на Burberry надминаха очакванията

Производителят на луксозни стоки отчете 7% ръст на приходите за последното тримесечие на 2012 г.

17:06 | 15.01.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата компания за луксозни стоки във Великобритания Burberry Group Plc отчете приходи за последното тримесечие на 2012 г., които надминаха очакванията на анализаторите и пратиха акциите на компанията над нивото от септември, когато тя предупреди за печалбата си, предаде Bloomberg.

Производителят отчете 7% ръст на приходите си за последните три месеца на 2012 г. до 613 млн. паунда. Резултатът се оказа по-висок от очакванията на анализаторите (601,4 млн. паунда), а една от причините за него се оказа коледното пазаруване.

Увеличаването на продажбите на дребно с 13% успя да компенсира слабите продажби на едро, които сега са с ръст от 5% и бяха причината Burberry да занижи очакванията си, отбелязва още агенцията за финансови новини.

Акциите на компанията поскъпнаха със 7,1%, с което се покачиха над нивото си от септември. Тогава компанията обяви, че не очаква сериозна печалба, тъй като прогнозира, че търсенето на луксозни стоки и аксесоари ще се свие заради забавянето на икономическия растеж в Китай и дълговата криза в Европа. Коментарът на Burberry тогава доведе до спад от 19% на акциите ѝ и повлече тези на останалите водещи компании в луксозния сегмент.

Сега за трите месеца до края на годината, които са де факто трето тримесечие за компанията, тя отчита 16% ръст на продажбите си в Азиатско-тихоокеанския регион, като с водещо значение са тези в Хонконг и Китай. Ръст от по 4 на сто има в Европа и САЩ, а в Корея и Италия са отчетени слаби резултати.

"Тези резултати трябва да успокоят и да подобрят настроенията след временната слабост през септември миналата година, когато Burberry бе засегнат от общото забавяне на индустрията, а не на специфична слабост в компания", заяви Кейт Калвърт, анализатор в Seymour Pierce.

13%-ното увеличение на продажбите на дребно, водено от търсенето на по-скъпи стилове, компенсира напълно по-слабите приходи от търговията на едро, които бяха причината Burberry да намали прогнозата си за общите продажби. 

Анализаторите не останаха безразлични. Така например експертите на Bank of America/Merrill Lynch промениха препоръката си за акциите от „неутрална“ на „купува“. Решаващ за мнението им се е оказал ръстът на приходите със 7% след скромния растеж от 1% през предходното тримсечие.

Не само експертите на BofA обаче са оптимисти. Редица експерти от бранша вярват, че индустрията на луксозните стоки е изправена пред нова година на стабилен ръст благодарение на стабилизирането на конюнктурата в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:39 | 09.09.22 г.
fallback