За първи път в своята 113-годишна история най-успешният футболен клуб в последните четири години "Барселона" ще носи името на комерсиален спонсор на фланелките си. През следващия сезон там ще се появи логото на авиокомпанията Qatar Airways. Авиокомпанията ще замени сегашния надпис – на благотворителната фондация Qatar Foundation, от 1-и юли 2013 г.
Историческата сделка, обявена днес от президента на клуба Сандро Росел, ще носи на каталунците по 45 млн. евро на година.
„Радваме се на сътрудничеството с Qatar Airways“, заяви президентът Росел. "Барселона" и Qatar Airways споделят много ценности и еднa от тях е търсенето на високи постижения. Ние имаме много привърженици, а Qatar Airways има много клиенти. Тази сделка е добра за нашия клуб, за нашия град и за нашата страна", заяви още Росел.
"Барселона" е изцяло собственост на своите привърженици, които избират президенти и гласуват ключовите решения, свързани с бъдещата посока на клуба. През 2003 г. каталунците отхвърлиха предложение за спонсорство от букмейкърска компания, тъй като това не съответства на философията им. Притиснати от финансовата криза, която засегна сериозно Испания, през септември 2011 г. 90% от членовете на клуба одобриха сделката с Qatar Foundation.
Освен това испанците може да приберат допълнителни премии, обвързани с футболните успехи. При титла в Шампионската лига в касите на клуба например ще се влеят допълнително 5 млн. евро.
На обратната страна на трикото „Барселона“ ще продължи да носи логото на UNICEF.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна