IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Билет за кино за 50 долара?

Индустрията експериментира с бъдещето на начина, по който хората ходят на кино

13:27 | 24.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Кино индустрията се опитва да превърне ходенето на кино в ново, но и по-скъпо преживяване. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Кино индустрията се опитва да превърне ходенето на кино в ново, но и по-скъпо преживяване. Снимка: Ройтерс

Във времена, в които почти всички се оплакват от ужасно високите цени на билетите за кино, изглежда странно на филмовите фенове да бъде предложен вариант, струващ 50 долара, пише BusinessWeek.

Точно това обаче се случи миналата седмица, когато Paramount Pictures и Regal Cinemas обявиха своя "мега билет" за новия филм за зомбита с участето на Брад Пит "Z-та световна Война". Пакетът включва ранна прожекция в едно от петте кина, където се върти лентата в Лос Анджелис, Хюстън, Сан Диего, Атланта и Филаделфия, както и малка кофичка пуканки, чифт колекционерски 3D очила "Z-та световна война", плакат на филма и възможност той да бъде свален дигитално, след като бъде пуснат за домашно гледане.

Дали това е изгодна сделка? Може би. Билетите за 3D филми в САЩ струват средно около 16 долара, а свалянето от iTunes струва 20 долара. Малките пуканки пък се продават за по около 5 долара. Разбира се, мегабилетът е само за един човек.

Този опит за привличане на платежоспособни зрители не е новост. Миналата седмица Wal-Mart пусна в продажба билети за ранни прожекции на "Човек от стомана", с което спечели 12 млн. долара. Те обаче бяха за 2379 екрана, което прави сделката за "Z-та световна война" още по-странна. Ако мега билетите се продават само за пет кина и ако всяко от тях има по 500 места, това би донесло около 125 000 долара общо.   

По-внимателен поглед обаче може да ни разкрие един ранен експеримент за бъдещето на начина, по който хората ходят на кино. Идеята, че ходенето на кино в крайна сметка ще се превърне в едно по-специално и скъпо удоволствие, продължава да набира скорост в Холивуд.

Новината за мега билета дойде паралелно с появата на Стивън Спилбърг и Джордж Лукас в Университета в Южна Каролина, където те прогнозираха бъдеще, в което "ходенето на кино ще струва 50 или 100 или 150 долара, колкото струва билет за Бродуей или футболен мач".

Режисьорите обаче също така предупредиха за "имплозия" във филмовата индустрия, където филмите с гигантски бюджети правят залога при евентуален провал много по-висок. Спилбърг прогнозира, че предстои сериозно свиване, при което "едва 3-4 или може би половин дузина от тези филми в крайна сметка ще бъдат осъществявани".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още