IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кой е създателят на Hello Kitty и как е натрупал милиардите си?

От началото на тази година акциите на Sanrio са нараснали почти два пъти в сравнение с 38% ръст на основния японски индекс Nikkei 225

11:50 | 15.09.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	&nbsp;Hello Kitty създаде цяла индустрия.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

 Hello Kitty създаде цяла индустрия. Снимка: Ройтерс

Благодарение на милионите лоялни фенове Шинтаро Цуджи - 85-годишният основател на базираната в Токио компания Sanrio, създала образа Hello Kitty, е милиардер, пише Bloomberg.

От раждането на Hello Kitty през 1974 г. Цуджи завладява сърцата и портфейлите на момиченца, жени и знаменитости като Лейди Гага. Той лицензира героя, който присъства под формата на плюшени играчки, върху самолети, чанти за голф и дори вибратори.

От началото на тази година акциите на Sanrio са нараснали почти два пъти в сравнение с 38% ръст на основния японски индекс Nikkei 225. Фирмата, която продава картички с образа на котето, управлява тематични паркове и произвежда и разпространява филми, регистрира продажби за 74,25 млрд. йени (898,6 млн. долара) за изминалата фискална година, завършила през март.

Цуджи е президент и главен изпълнителен директор на Sanrio, а синът му Кунихико, който е на 61 години, е главен оперативен директор и старши вицепрезидент. Милиардерът, който никога не е попадал в международни класации на най-богатите хора в света, контролира 1,8 млн. акции от Sanrio пряко и още 18,1 млн. чрез Кунихико и тръстове, притежавани от съпругата му Ясуко.

Милиардерът, който пише в бюлетините на фирмата под псевдонима Strawberry King (Ягодовия крал), е роден в заможно семейство, управлявало ресторанти и хотели в префектурата Яаманаши на около 63 мили от Токио. Цуджи има самотно и трудно детство. Майка му умира, когато той е на 13 години и го оставя в ръцете на роднините, които го тормозят. Става бюрократ, но на 33-годишна възраст се отказва от тази професия, за да започне собствен бизнес.

През 1960 г. Цуджи основава Yamanashi Silk Center Co. с капитал от 1 млн. йени. Фирмата продава копринени стоки и плажни сандали. Въвежда първия си герой - Strawberry (Ягодка), през 1962 г., като за първи път използва запазени права за подобен тип продукт.

Бумът на Hello Kity е през 1975 г., когато Цуджи пуска на пазара първия артикул с образа на популярното коте - портфейл за монети. Малко след това обаче възрастните хора губят интерес към нея. След това през 1990 г. тя отново изживява период на подем. През 2000 г. в Сингапур клиенти се впускат в ръкопашен бой, за да си купят кукли Hello Kity от ресторантите на McDonald's.

Цуджи преориентира компанията към лицензиране на интелектуалната ѝ собственост на фирми, произвеждащи различни стоки на базата на героите на Sanrio, вместо да се съсредоточи изцяло върху продажбата на собствените ѝ продукти. Благодарение на тази стратегия през последните четири години маржът на печалбата ѝ се е удвоил до 27%.

През 2011 г. Sanrio успява да натрупа 21,1 млрд. йени в брой благодарение на сделки за изделия с образа на Hello Kitty, включително дрехи и бижута, продавани в магазините на Wal-Mart, Zara и Swarowski. Фирмата, в която работят 766 души, разчита на силния си растеж в САЩ, Централна и Латинска Америка, особено в Мексико, както и в Азия.

От 11-те анализатори, които следят Sanrio, петима препоръчват да се купуват акции на дружеството, петима смятат, че трябва да се изчака, а един е на мнение, че книжата трябва да се продават.

Повече за създателя на Hello Kitty вижте в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:30 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още