fallback

Може ли Crocs да навлезе на пазара на висша мода?

Акциите на фирмата се движат с около 60% под пика си, отчетен през 2011 г.

15:30 | 16.09.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Скоро ще можете да носите кроксове на официални вечери - също като Mario Batali, само че малко по-шик, пише Businessweek.

В началото на следващата година производителят на прочутите гумени чехли ще пусне малка колекция от обувки висша мода в няколко цвята на цени между 80 и 120 долара. Създадени от дизайнера на Crocs Стефано Фуриани, моделите включват обувки с висок ток, равни обувки тип "балерина" и обувки тип "джапанки" с каишки около глезена. Фуриани е черпил вдъхновение от съвременното изкуство и архитектура. С други думи, тези кроксове не са за работа в градината.

Опитът да премине отвъд рамките на прочутите си чехли не е нещо ново за Crocs. От години фирмата разширява продуктовата си линия, като в момента предлага над 300 различни модела, включително гумени джапанки, кецове, чехли, обувки за голф и дори ботуши. Проблемът обаче е, че всички тези продукти носят характерните белези на прочутия модел на компанията - като цяло те са с грубовати подметки и в ярки цветове.

С новите модели Crocs се опитва изцяло да промени марката си. На етикета ще пише просто "създадени от Crocs в Италия" (т.е. далеч от централата на компанията в Колорадо). Ще има и нови опаковки и кутии. Линията ще се дистрибутира чрез Zappos.com и 30 модни бутици.

Решението за новата линия идва в тежък момент за Crocs. Миналата седмица компанията понижи финансовата си прогноза за годината, като посочи, че продажбите ѝ ще бъдат с цели 25 млн. долара по-малко от първоначално очакваното. Освен това маржовете на печалбата ѝ сериозно са изтънели, отчасти тъй като Crocs засили маркетинговите си дейности в опит да увеличи продажбите. Акциите на фирмата пък се движат с около 60% под пика си, отчетен през 2011 г.

Все пак бизнесът не е толкова зле. През последното тримесечие Crocs отчете по-силни приходи от всякога. През първата половина на годината потребителите по целия свят са похарчили близо 300 млн. долара за обувките на фирмата, известни като "кроксове".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:28 | 13.09.22 г.
fallback