fallback

Bloomingdale's маркира дрехите, така че да не могат да бъдат носени и върнати

Мярката е нов опит за борба с измамата, наречена Wardrobing, струвала на бранша в САЩ 8,8 млрд. долара

12:29 | 18.09.13 г. 1
Автор - снимка
Редактор

На клиентите на Bloomingdale's вече ще им е по-трудно да върнат официалната си рокля в магазина, от който са я закупили, след като са я облекли веднъж по даден специален повод, пише Bloomberg.

Вместо просто да слага етикети на дрехите, преди да бъдат закупени с цел предотвратяване на кражба, веригата вече ще поставя етикети, които остават и след продажбата им.

Десетсантиметровите черни пластмасови ленти са разположени на видими места, като например на предния ревер, така че е трудно да се прикрият, когато дрехата е облечена. Ако купувачът махне тази лента, която не може да бъде залепена отново, дрехата не може да бъде върната.

Bloomingdale's възприема тактиката в опит да се справи с една практика, известна като "wardrobing" - покупка на дрехи, които клиентът облича веднъж и след това връща в магазина. Това е вид измама, която според Националната федерация на търговците на дребно (NRF) е струвала на бранша в САЩ 8,8 млрд. долара миналата година.

Борбата с подобни практики е трудна, тъй като от една страна магазините искат да се защитят, но от друга рискуват да демонстрират недоверие към клиентите, които плащат хиляди долари за облекла. Това е риск, който някои вериги като Nordstrom например не са склонни да поемат.

"Wardrobing", определяно от NRF като връщане на използвани стоки без дефект, е проблем за фирмите от бранша, тъй препродажбата на подобни стоки е трудна, ако са зацапани или пък вече не са на мода. Те дори не могат да бъдат доставени за продажба на вериги за намалени изделия.

Около 65% от търговските обекти са били жертва на практиката, показва изследване на NRF от ноември миналата година. За сравнение - преди година този дял е бил 61%. Търговците подозират, че 3,3% от всички случаи на върнати стоки миналата година са били свързани с някакъв вид измама.

Практиката да се маркират стоките, така че да не могат да бъдат върнати, след като бъдат носени, вече предизвиква недоволството на някои клиенти - както във физическите магазини, така и в социалните медии. Потребителка в Twitter например публикува пост на 28 април, в който се оплака, че е скъсала роклята си, след като се опитала да махне етикета на Bloomingdale's.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:24 | 13.09.22 г.
fallback