fallback

Starbucks тества пазара на газираните напитки в САЩ

От няколко месеца веригата кафенета изпробва собственоръчно направени газирани напитки

10:47 | 04.10.13 г. 3
Автор - снимка
Редактор

От няколко месеца Starbucks изпробва собственоръчно направени газирани напитки в Остин и Атланта, пише Businessweek. Веригата обаче все още не е решила дали би си струвало да плати за запазената марка не само на самите напитки, но и на машината, с която се правят. И може би в опит да звучи малко по-италиански, Starbucks е нарекла новите питиета Fizzio. Въпреки че Starbucks не разкрива подробности как работи машината, според фен сайта Starbucksmelody.com напитките се правят по следния начин: "барманът наля малко сироп в специален шейкър, добави вода и после го сложи в специална машина, която като че ли едновременно го разбъркваше и добавяше въглероден двуокис". Машината може да газира напитки като студен чай, кафе и лимонада. Запазването на марката на Fizzio може да се изтълкува като стъпка към пускането на пазара на домашна машина за газирани напитки (компанията вече продава оборудване, като например кафе машините Verismo), но според говорителя Зак Хътсън за момента няма такива планове. Клиентите реагират положително на новите напитки, отбелязва той. "Предприемаме стъпки да защитим интелектуалната си собственост. Това е нормална част от бизнеса". Независимо дали Starbucks ще предлага Fizzio само в заведенията си, компанията изглежда е решена да се възползва от нарастващата жажда на американците за собственоръчно направени газирани напитки. Потребителите могат сами да приготвят питиетата си (например по-газирани или с по-малко калории), а производители като SodaStream ги рекламират като екологична алтернатива на бутилираните газирани напитки, които изискват гориво или пък разходи за доставка. Машината SodaStream, изобретена през 1903 г., успя да пробие сериозно на пазара в САЩ едва неотдавна. Миналата година компанията отчете приходи за близо 437 млн. долара или с 51% над резултата за 2011 г. Над 1/3 от продажбите са осъществени в Северна и Южна Америка, които през 2010 г. са представлявали само 20% от бизнеса на SodaStream. През август френската компания Mastrad пусна машина на име PureFizz. В началото на тази година Cuisinart също представи машина за правене на газирани напитки. Фирмата предлага и машини за газирани напитки, производство на Primo - компания за бутилиране на вода. Green Mountain, която произвежда кафеварките Keurig, през юли подаде документи за запазена марка за машина за газирани и негазирани напитки, носеща името Karbon.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:20 | 13.09.22 г.
fallback