IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Когато Кейти Пери зазвучи в Hard Rock Cafe

Компанията иска да привлече младите и прави всичко възможно, за да им се хареса

15:05 | 29.03.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Hard Rock Cafe не означава само Брус Спрингстийн и Bon Jovi. Ако влезете в някое от заведенията от веригата днес, ще чуете последните хитове на Кейти Пери и Imagine Dragons заедно с песните на рок динозаврите.

Разбира се, откакто това се случва, голяма част от старите клиенти на Hard Rock Cafe не са го посещавали, пише Business Week. Изпълнителните директори на компанията са наясно с тази ситуация и имат ясна представа как да се справят с нея.

„Има един определен сегмент, до който особено много искаме да достигнем, който по независимо каква причина, не е бил свързан с нас през последните 10-15 години“, твърди Фред Тим, главен оперативен директор на компанията

Всъщност историята на Hard Rock Cafe International започва в Лондон през 1971 г., но минават цели 11 години преди компанията да стъпи на американския пазар. След това тя се развива толкова, че през годините успява да отвори 19 хотела и девет казина. Шест нови хотела вече са планирани, както и едно ново казино в Унгария.

По думите на Тим схващането, че бизнесът на Hard Rock е в застой от десетилетия е напълно погрешно. Ресторантите, казината и хотелите заедно са генерирали около 3,5 млрд. долара от продажби през миналата година. За същия период компанията отчита рекордна печалба и изглежда изпитва изненадващо малко носталгия по доброто старо време. Днес казината са се превърнали в значителен генератор на средства за нея.

По-голяма част от успехите идват от чужбина. Във Facebook Hard Rock има повече фенове в страни като Италия и Индия, отколкото в САЩ, а продажбата на франчайз е фокусирана именно върху пазарите отвъд океана. Другият особено важен момент е, че въпреки силната идентичност на заведенията си, през последното десетилетие Hard Rock успя да се концентрира повече върху туризма и хотелиерството.

Проблемът, който мениджърите на Hard Rock виждат, е, че през 90-те години, брандът е пострадал, докато други тематични ресторанти са се профилирали. През последните години кафенетата му са се превърнали в места, чиито стени са затрупани със случайни сувенири и остарели декори.

След като продажбите поемат надолу след 2000 г. заради забавянето в туризма, бившият собственик на Hard Rock продава компанията на Seminole Tribe през 2007 г. Новите собственици решават да инвестират в марката въпреки всичко.

Като част от усилията да запазят бранда достатъчно свеж собствениците са решили да пуснат ново модерно меню следващия месец. Hard Rock ще даде нов тласък на маркетинговите си усилия чрез организирането на събития и реклама в списания, медийни публикации и външна реклама. Според мениджърите новото меню е единственият начин да бъдат върнати старите клиенти обратно. Казината и хотелите също продължават да бъдат във фокуса на събитията.

Стратегията е да се достигне до потребителите от всички възрасти, а не да се търсят само онези застаряващи клиенти, които копнеят за класически рок. За да се хареса на младите, които не посещават толкова често заведенията ѝ, компанията спонсорира музикални фестивали и събития, в това число и такива, свързани с електронна музика и инди рок. И гледа смело напред.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:58 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още