IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Богатите китайци насочват вниманието си към бизнеса с качествени храни

Редицата скандали в Китай, свързани с качеството на храните, отвориха нова пазарна ниша

14:46 | 14.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Богатите китайци, работещи в сферата на технологиите или недвижимите имоти, насочват вниманието си към друг бизнес – храната.

Те следват стъпките на богатите и известни хора от Запада, включително на британския принц Чарлз, който създаде свой собствен бранд за органични храни, наречен Duchy Originals.

В Китай обаче възможностите са много по-големи. Огромният потенциал, който се крие в модерното земеделие и в продажбата на качествени храни, привлича предприемачите и инвеститорите, пише Red Luxury.

Самите китайци са станали по-склонни да плащат повече за храни с по-високо качество, особено след серията скандали, свързани с безопасността на храните. В отговор на всичко това на пазара се появиха нови ресторанти за здравословно хранене, както и множество органични продукти. Посещението на ферми през почивните дни се превърна в  мода, а някои китайци вече създават собствени градини, в които сами отглеждат плодове и зеленчуци.

Тъй като все още няма утвърдени марки на пазара, участието на знаменитости в бизнеса може да се окаже изключително ценно.

Магнатът от пазара на недвижими имоти Пан Ший, който е съосновател на компанията Soho China, отглежда ябълки в родния си град в провинция Гансу. Неговите усилия за насърчаване на продажбите през социалните мрежи изглежда работят. Килограм ябълки той продава за 5 долара, което е шест пъти повече от нормалната цена на пазара. Тази седмица Пан рекламира ябълките си на форума Boao, годишно събиране на бизнесмени и политически лидери, известно като китайския Давос.

Много бизнесмени, включително и Пан, казват, че искат да печелят повече от храните. Когато Дин Лей, основател на китайския интернет портал NetEase, започва да отглежда прасета през 2009 г., основната му цел е да повиши информираността на обществото за безопасността на храните и да защити интересите на земеделските производители. Но прасетата се оказват и добър маркетингов инструмент. През миналата седмица Дин снабди със свински продукти четири играчи на известната интернет игра „Fantasy Westward Journey”, което доведе до голям медиен отзвук и се превърна в страхотна реклама за него.

Други успешни бизнес лидери работят в полза на популяризирането на здравословната храна. Преди време Вивиан Уанг, бивш банкер от Credit House Group, откри Inno Cafe. В заведението, което се намира в населена с хай-тек компании зона на Шанхай, се предлагат висококачествени храни. Това сякаш не е достатъчно, ето защо Уанг планира да започне да отглежда магданоз и градински чай в ресторанта, за да насърчи устойчивото производство на храни в страната. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:15 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още