Богатите китайци, работещи в сферата на технологиите или недвижимите имоти, насочват вниманието си към друг бизнес – храната.
Те следват стъпките на богатите и известни хора от Запада, включително на британския принц Чарлз, който създаде свой собствен бранд за органични храни, наречен Duchy Originals.
В Китай обаче възможностите са много по-големи. Огромният потенциал, който се крие в модерното земеделие и в продажбата на качествени храни, привлича предприемачите и инвеститорите, пише Red Luxury.
Самите китайци са станали по-склонни да плащат повече за храни с по-високо качество, особено след серията скандали, свързани с безопасността на храните. В отговор на всичко това на пазара се появиха нови ресторанти за здравословно хранене, както и множество органични продукти. Посещението на ферми през почивните дни се превърна в мода, а някои китайци вече създават собствени градини, в които сами отглеждат плодове и зеленчуци.
Тъй като все още няма утвърдени марки на пазара, участието на знаменитости в бизнеса може да се окаже изключително ценно.
Магнатът от пазара на недвижими имоти Пан Ший, който е съосновател на компанията Soho China, отглежда ябълки в родния си град в провинция Гансу. Неговите усилия за насърчаване на продажбите през социалните мрежи изглежда работят. Килограм ябълки той продава за 5 долара, което е шест пъти повече от нормалната цена на пазара. Тази седмица Пан рекламира ябълките си на форума Boao, годишно събиране на бизнесмени и политически лидери, известно като китайския Давос.
Много бизнесмени, включително и Пан, казват, че искат да печелят повече от храните. Когато Дин Лей, основател на китайския интернет портал NetEase, започва да отглежда прасета през 2009 г., основната му цел е да повиши информираността на обществото за безопасността на храните и да защити интересите на земеделските производители. Но прасетата се оказват и добър маркетингов инструмент. През миналата седмица Дин снабди със свински продукти четири играчи на известната интернет игра „Fantasy Westward Journey”, което доведе до голям медиен отзвук и се превърна в страхотна реклама за него.
Други успешни бизнес лидери работят в полза на популяризирането на здравословната храна. Преди време Вивиан Уанг, бивш банкер от Credit House Group, откри Inno Cafe. В заведението, което се намира в населена с хай-тек компании зона на Шанхай, се предлагат висококачествени храни. Това сякаш не е достатъчно, ето защо Уанг планира да започне да отглежда магданоз и градински чай в ресторанта, за да насърчи устойчивото производство на храни в страната.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”