IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nike надхвърли прогнозите на анализаторите

Приходите от продажби за тримесечието до края на май са се повишили с 11%, печалбата е нагоре с 5%

12:30 | 27.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Nike се радва на значителен ръст на поръчките за своите стоки от Западна Европа. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Nike се радва на значителен ръст на поръчките за своите стоки от Западна Европа. Снимка: Ройтерс

Американският производител на спортни стоки Nike успя да отчете ръст от 5,4% на своята печалба за четвъртото тримесечие, приключило на 31 май. Печалбата възлиза на 698 млн. долара, докато година по-рано е била в размер на 662 млн. долара, предава Wall Street Journal.

Причина за добрия резултат е преди всичко ръстът в продажбите. Конкурентът на германския Аdidas е спечелил преди всичко от силното търсене в САЩ и на някои други пазари. И с нововъведени продукти Nike успява да напълни касата си, въпреки че потребителите като цяло остават предпазливи.

Печалбата от продължаващи дейности се повишава до 78 цента на акция спрямо 76 цента за акция година по-рано. Анализаторите бяха по-песимистично настроени и консенсусната оценка бе за 75 цента за акция.

Приходите от продажби се повишават с 11% до 7,43 млрд. долара. Преди това компанията очакваше ръст до 9%. В следборсовата търговия цената на книжата скочи с 3,2%. 

Nike отчете също така значително нарастване на поръчките за своите стоки от Западна Европа, които скочиха с 25%, в сравнение с ръст от 2% за предходната година и спад от 2% през 2012 г.

За САЩ, където компаниите за облекло са изправени пред все по-конкурентна среда, Nike ще продължи да се опитва да повиши цените и да насочи клиентите си към първокласни продукти в направленията обувки и облекло.

Nike, както и Adidas, инвестираха силно в навечерието на Световното първенство по футбол, за да може да покажат своите продукти на публиката по целия свят. Nike заяви, че е похарчила 3 млрд долара за последната една година за промоции, включително и 876 млн. долара през изминалото тримесечие. Сега остава да се види дали тези маркетингови усилия ще се отплатят. Nike например е доставчик на облеклата на отбора на САЩ, който в деня на публикуването на отчета успя да се класира на осминафиналите в Бразилия.

В четвъртък конкурентът от Европа Adidas заяви, че очаква да надмине целта си от продажби в размер на 2 млрд. евро (2,7 млрд. долара) за година във футболното си подразделение. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:12 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още