fallback

Слабото търсене в Азия и Европа засегна ръста на продажбите на Prada

Резултатите на производителя на луксозни стоки са повлияни от икономическата и политическата стабилност в Европа и Азия

11:29 | 07.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Базираната в Милано компания за луксозни стоки Prada отчете най-бавния си шестмесечен ръст в продажбите от три години насам заради слабия ръст в търсенето в някои азиатски страни и в Европа на фона на икономическата и политическата несигурност.

Приходите на Prada се увеличават с 1 на сто до 1,75 млрд. евро (2,34 млрд. долара) през шестмесечието до юли. Консенсусната прогноза на четирима анализатори, запитани от Bloomberg, беше за приходи от 1,74 млрд. евро.

Същевременно Италия се завърна към рецесията през второто тримесечие, а германските фабрични поръчки отчетоха най-голям спад от 2011 г. насам заради забавянето на растежа на световната икономика и политическите напрежения, в това число и заради кризата в Украйна, която заплашва възстановяването на еврозоната.

От своя страна конкурентите на Prada - LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton и Hermes International, също отчитат забавяне на продажбите заради по-слабото потребление в Азия.

Резултатите за продажбите за шестмесечието са най-слабите откакто компанията се листна на борсата в Хонконг през юни 2011 г. В рамките на същия период миналата година продажбите се увеличиха с 11,6%, а през първото фискално тримесечие на годината се понижиха с 0,6%.

"През шестте месеца компанията оперира в една по-сложна политическа и макроикономическа среда, отколкото се очакваше", посочва главният изпълнителен директор на Prada Патрицио Бертели. По думите му компанията се е сблъскала с неблагоприятни валутни курсове и общ спад в потреблението. Компанията ще приложи „строг“ контрол на разходите, за да защити своите маржове.

През април Prada прогнозира, че продажбите в обектите, които са били отворени най-малко от една година, ще се покачат с едноцифрен процент през фискалната година, но той ще остане под 7-процентното увеличение от предходната година. Растежът през следващата година ще е около 5%, допълват от компанията.

Продажбите на дребно през първото полугодие нарастват с 1% до 1,44 млрд. евро, въпреки че тези в директно управляваните от Prada магазини отчитат ръст от 5 на сто. Продажбите на едро пък се увеличават с 2% при константни валутни курсове.

В Европа продажбите намаляват с 1%, а причината за това е спадът в туризма и лошата икономическа среда, която засяга търсенето на вътрешния пазар. В Япония Prada се радва на 19% скок в продажбите, докато в Северна и Южна Америка увеличението им е с 14 на сто, като се изключат валутните колебания.

Продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион нарастват с 2%, със слабо представяне в Корея, Хонконг и Сингапур, докато тези в Китай скачат с 12%.

Продажбите на дребно в Хонконг намаляват с 6,9% на годишна база през юни, а това е петият им пореден спад. Продажбите на часовници, бижута и висок клас продукти пък се сриват с 28,2%. Според Bloomberg Intelligence причината за това вероятно се крие в мерките срещу корупцията и забавянето на икономическия растеж в континенталната част на Китай.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:37 | 11.09.22 г.
fallback