fallback

Кризата в Украйна засегна продажбите на Diageo

Резултатите на компанията в САЩ са повлияни от по-малките разходи от страна на домакинствата със средни доходи

13:32 | 16.10.14 г.

Най-големият производител на алкохолни напитки в света Diageo отчита спад в продажбите през тримесечието, приключващо в края на септември, на фона на намаляването на разходите за алкохол от страна на американците със средни доходи и заради кризата в Украйна, която се отразява на търсенето в Европа.

Органичните продажби на производителя на уиски Johnnie Walker и водка Smirnoff спадат с 5,1% през първото фискално тримесечие, макар че година по-рано отбелязаха ръст от 3 на сто.

Компанията не предоставя пълни данни за приходите си за периода, пише Wall Street Journal.

Diageo твърди, че ръстът на продажбите ѝ в Северна Америка - нейният най-голям и най-печеливш регион, се забавят до 0,1% от 5,1% година по-рано.

“Потребителското търсене на масовите марки в Северна Америка все още е ограничено от несигурността на домакинствата със средни доходи”, коментира главният изпълнителен директор на Diageo Айвън Менезес.

Има и други региони, които притесняват компанията, която през миналата година се бори усилено за растеж, тъй като търсенето на развиващите се пазари започна да отслабва.

Продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион отбелязват спад от 7,4%, докато този в континенталната част на Китай е 20%. Последният до голяма степен отразява новата антикорупционна политика, налагана от правителството, която ограничава скъпите подаръци и приеми по високите етажи на властта.

Същевременно потребителското доверие в Русия и Източна Европа спада в резултат от несигурността, произтичаща от събитията в Украйна, посочват от Diageo. Общите продажби в Европа спадат с 1,4%. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:17 | 14.09.22 г.
fallback