fallback

Черният петък губи очарованието си

По-малко посещения в магазините и намаляващи приходи отчитат проучвания

11:55 | 01.12.14 г.
Автор - снимка
Редактор

„Черният петък“ след Деня на благодарността в САЩ, считан за начало на сезона на покупките за празниците, може би губи част от очарованието си, отбелязва CNBC.

Проучване сред потребителите, публикувано в неделя от американската Национална федерация за търговия на дребно, разкрива, че по-ранните намаления, засиленото пазаруване в интернет и подобрената икономика са изпратили по-малко купувачи в магазините за Деня на благодарността, Черния петък и последвалия ги уикенд.

Общо 133,7 млн. души са пазарували в магазините и онлайн през четирите дни - с 5,2% по-малко от миналата година, сочи проучването сред 4631 потребители.

Общите разходи за уикенда се очаква да са 50,9 млрд. долара – с 11% по-малко от миналогодишните 57,4 млрд. долара.

Изчисленията сочат още, че купувачите са похарчили средно по 380,95 долара през четирите дни, което е спад от 6,4% на годишна база.

Според анализаторите потребителите са успели да се възползват от ранните разпродажби, които много търговци обявиха значително преди Черния петък.

Разпродажбите и промоциите са повишили посещенията в магазините в Деня на благодарността с 27,3%, но са ги понижили в Черния петък с 5,6%, сочат данни на ShopperTrak. Друго проучване разкрива значително нарастване на онлайн продажбите през тази година, което се тълкува като признак, че потребителите са предпочели да пазаруват в интернет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:00 | 13.09.22 г.
fallback