fallback

Nike надмина очакванията на пазара с приходите и печалбата си

Силните данни за второто тримесечие обаче са засенчени от разочароващите поръчки - ключов показател за бъдещото търсене

10:19 | 19.12.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият американски производител на спортни стоки Nike е във възход. През второто тримесечие на финансовата 2015 г. (до края на ноември) компанията увеличава нетната си печалба с 23 на сто на годишна база до 655 млн. долара (533 млн. евро), обяви конкурентът на Adidas в четвъртък. Nike отчита печалба на акция от 74 цента за брой, при ръст на приходите от 15 на сто до 7,4 милиарда долара.

Анализаторите очакваха значително по-слаби резултати от Nike за второто фискално тримесечие. Консенсусната прогноза бе за печалба от 70 цента за акция при приходи от 7,15 млрд. долара, показва анкета на Thomson Reuters.

„Силните резултати показват още веднъж, че Nike е компания, поела по пътя към растежа“, заяви главният изпълнителен директор Марк Паркър. 

Под собствената марка Nike са продадени със 17% повече спортни стоки и обувки в сравнение със същия период на миналата година, а под бранда Converse  - с 21% повече.

В Западна Европа, където германският конкурент Adidas е доста силен, продажбите се увеличават с 22 на сто, а в домашния пазар на Северна Америка ръстът е от 16 процента.

Но не всички данни са блестящи. Поръчките, ключов показател за бъдещото търсене и растеж, са се увеличили на развиващите се пазари като Бразилия и Мексико само с 1%, докато анализаторите очакваха ръст от 7%. Поръчките от Западна Европа, важен пазар за растежа за Nike, се увеличават с 13 процента, което е също под очакванията на пазара за средно 15 на сто. В световен мащаб поръчките се увеличават с 11 на сто.

На пазара данните не бяха добре приети. В следборсовата търговия акциите на Nike загубиха повече от три процента от стойността си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:07 | 14.09.22 г.
fallback