Най-голямата в света кафе верига Starbucks обяви, че печалбата ѝ се е увеличила с 11% през третото тримесечие благодарение на нарастващите продажби в кафенетата ѝ в САЩ, въпреки че компанията прогнозира печалба за текущото четвърто тримесечие, която се оказа малко под очакванията на анализаторите, пише Wall Street Journal.
Фирмата обяви, че глобалните продажби в магазините ѝ, отворени поне от една година, са нараснали с 8% през последното тримесечие, което е над очакванията на анализаторите за ръст от 6,9%. Продажбите в Северна и Южна Америка са скочили с 8 на сто, задвижвани на ръста от 9% в САЩ, като също надминават прогнозите.
Продажбите в Китай и Азиатско-тихоокеанския регион обаче не успяха да оправдаят очакванията на анализаторите за ръст от 9,6%. Starbucks е сред марките, които продължават да се радват на растеж в Китай въпреки забавянето на икономиката и скорошните сътресения на фондовите пазари.
За тримесечието, завършило на 27 септември, Starbucks отчете печалба от 652,5 млн. долара, или 43 цента на акция, което е повече от 587,9 млн. долара, или 39 цента на акция година по-рано. Компанията очаква печалба от 38-29 цента на акция през текущия период.
Приходите през последното тримесечие се увеличиха с 18% до 4,91 млрд. долара, отговаряйки на очакванията на анализаторите.
За четвъртото тримесечие Starbucks прогнозира печалба от 44-45 цента на акция, докато анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, очакват печалба от 47 цента на акция.
“Не сме свидетели на някакво забележимо въздействие в резултат от макроикономическите проблеми”, коментира главният оперативен директор Кевин Джонсън.
Главният финансов директор Скот Моу твърди, че разликата между това, което очакват анализаторите, и това, което компанията прогнозира, се дължи на валутните въздействия през първото фискално тримесечие на 2016 г. Освен това Starbucks планира да наеме повече служители и да инвестира в технологии по време на тримесечието, в което попадат коледните празници.
Веригата се опитва да привлече повече клиенти чрез дигитални инициативи и нови предложения в менюто си. Компанията заяви, че ранните резултати от пускането на мобилното ѝ приложение са окуражаващи. То позволява на клиентите да поръчват и плащат своите напитки през мобилни устройства, преди да влязат в заведението. Приложението беше пуснато в САЩ миналия месец и се ползва предимно в по-натоварените сутрешни часове, посочва Джонсън, допълвайки, че то помага на заведенията да работят по ефективно в пикови моменти.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?