Mattel, собственикът на Barbie, Hot Wheels и Fisher-Prices, отбеляза най-големия си растеж от близо седем години, след като резултатите от празничния сезон надминаха очакванията на анализаторите. Това се оказа знак, че най-големият производител на играчки в света отбелязва напредък по изпълнението на плана си за завръщане към успеха, пише Bloomberg.
Като се изключат някои елементи, печалбата на компанията достигна 63 цента на акция през четвъртото тримесечие, обяви базираната в Калифорния Mattel. Анализаторите прогнозираха 61 цента на акция, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Mattel се радва на по-добро представяне на част от марките играчки, които отдавна не показват добри резултати, включително прочутите кукли Barbie. Продажбите на Barbie нараснаха с 1% през последното тримесечие. При постоянни валутни курсове ръстът щеше да е с 8%, обяви компанията. И въпреки това общите брутни продажби на Mattel отбелязаха спад. Приходите ще поемат още един удар тази година, след като правата за лиценз на доходоносните марки “Замръзналото кралство” и принцесите на Disney бъдат прехвърлени към конкурентната компания Hasbro.
Акциите на Mattel поскъпнаха с 13% до 30,19 долара във вторник, а това е най-големият ръст, който те записват в рамките на ден от април 2009 г. Преди това да се случи Mattel книжата отбелязаха 1,5% спад за годината и 12% спад за 2015 г. Това постави компанията под Hasbro по пазарна капитализация.
Валутните колебания продължават да натежават върху резултатите на Mattel, като силният американски долар сви стойността на продажбите ѝ в чужбина. При постоянни валути брутните продажби отбелязват ръст от 3% през последното тримесечие, но заради влиянието на долара те записаха спад от 4%. Компанията очаква продажбите ѝ да останат почти без промяна през годината - по-добър резултат от очакваното. Анализаторите прогнозират спад от 3,5%.
Опити за връщане към успеха
От десетилетия Mattel разчита на момичетата да купуват продукти като Barbie, American Girl и Monster High. Но през последните години компанията отстъпи пазарен дял на Lego и на марката My Little Pony на Hasbro. Преди година главният изпълнителен директор на Mattel Браян Стоктън беше уволнен, а на негово място беше назначен членът на борда на директорите Крис Синклер. Съживяването на бизнеса с Barbie е ключът към неговия план за връщане към успеха. Миналата седмица компанията показа разнообразна серия от кукли в опит да насърчи продажбите.
“Интересът към Barbie сред майките и момичетата се подобрява”, твърди Ричард Диксън, главен оперативен директор на Mattel.
Скорошното увеличение на продажбите на куклите с тази марка отбелязва първия подобен ръст за четвъртото тримесечие от четири години. Въпросното тримесечие е ключов период за производството на детски играчки.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка