fallback

Изпусна ли McDonald's момента?

Компанията не успя да бие очакванията по отношение и на приходи, и на печалба

17:50 | 26.07.16 г.
Автор - снимка
Създател

Тенденцията за положителен обрат в бизнеса на веригата ресторанти за бързо хранене McDonald’s изглежда отшумява.

През второто финансово тримесечие нетната печалба на компанията скача с 9% до малко под 1,09 млрд. долара, или 1,25 долара на акция, предава Bloomberg. Приходите спадат с 4% до 6,26 млрд. долара. Анализаторите обаче очакваха доста повече – печалба от 1,38 долара на акция и приходи от 6,27 млрд. долара.

На Wall Street новината не бе посрещната добре, а акциите на McDonald's се обезцениха с над 3 на сто след обявяването на резултатите.

От известно време McDonald's се опитва да се справи с тенденциите за здравословно хранене, както и със силната конкуренция от страна на Starbucks, Burger King и Wendy's. Днес компанията заяви, че се сблъсква с „предизвикателна среда на редица пазари“. 

След няколкомесечна криза в началото на годината McDonald's успя да привлече значително повече клиенти в своите ресторанти за бързо хранене. Преди всичко на висококонкурентния роден пазар концернът успя да набере точки с целодневното си меню за закуска и нови, евтини предложения.

Но през изминалото тримесечие напливът на клиентите отново отслабва, а в САЩ продажбите на наложилите се филиали – заведения, които работят от поне 13 месеца, нарастват със скромните 1,8 на сто на годишна база. В глобален мащаб продажбите растат с 3,1 на сто – също по-слабо от очакванията за ръст от 3,6% според FactSet.

„Ние вярваме, че индустрията е изправена пред период от най-малко 18 месеца на предизвикателства от гледна точка на по-мек [ръст на продажбите от един и същи магазин] и по-високи разходи за труд заради ръст на капацитетите и повишаване на разходите за труд“, казва в бележка до клиентите си Анди Бариш от Jefferies, цитиран от CNBC. „Няма съмнение, че в САЩ пазарът като цяло е слаб през отчетния период, с по-нисък ръст на потребителските разходи за бързо хранене и случайни хапвания," казва Нейл Сондърс, главен изпълнителен директор на Conlumino.  “В действителност тази тенденция е очевидна заради последните резултати на конкурентите като Starbucks и Yum! Brands, които отчетоха срив на ръста на приходите. Като се има предвид експозицията на пазара, няма причина McDonald's да се ползва с имунитет от тази тенденция".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:00 | 11.09.22 г.
fallback