fallback

Отчетът на Procter & Gamble надмина очакванията на анализаторите

Компанията заложи повече на рекламата и на разработката на нови продукти през четвъртото фискално тримесечие

11:15 | 03.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Procter & Gamble отчете приходи и печалба за тримесечието, които надминаха очакванията на анализаторите, благодарение на инвестициите на компанията в разработката на нови продукти и по-високия фокус върху рекламата, предава CNBC.

През фискалното четвърто тримесечие, което завърши на 30 юни, фирмата е спечелила по 79 цента на акция, като се изключат някои елементи. Средната прогноза на анализаторите беше за 74 цента на акция според Thomson First.

Въпреки че приходите са спаднали с 2,8% до 16,1 млрд. долара от 16,55 млрд. долара, те надминаха средната оценка на Wall Street за 15,83 млрд. долара.

Резултатите са добра новина за главния изпълнителен директор Дейвид Тайлър, който стои начело на компанията от по-малко от година.

И все пак P&G се бори за генерирането на ръст на приходите всяко тримесечие, както и за разработването на продукти, които са достатъчно големи, за да тласнат компанията нагоре. Една от стратегиите за всичко това включва мерки за намаляване на разходите. Тя стартира по времето на предшественика на Тайлър – Ей Джей Лафли, който направи фирмата по-гъвкава. P&G планира съкращаването на 10 млрд. долара разходи през следващите пет години.

Компанията се радва на най-силния си органичен ръст на обемите в сегмента, свързан със здравеопазването, където този показател се радва на 5% скок благодарение на по-големите разходи за маркетинг на продукти за устна хигиена и на други здравни продукти. Освен това фирмата имаше възможност да повиши цените на продуктите си и в двете сфери.

Същевременно всички останали сегменти от бизнеса на P&G отбелязаха органичен ръст на обемите – разкрасителните продукти с 1%, продуктите за домашна грижа, бебешките, дамските и семейните продукти пък записаха увеличение на обемите с 2%.

В допълнение компанията отчете подобряване на продажбите на китайското си подразделение през четвъртото фискално тримесечие. Китай е вторият най-голям пазар за P&G по отношение на печалбата и приходите.

Компанията прогнозира органичен ръст на продажбите от 2% за фискалната 2017 г., но вероятно ще се сблъска с трудности, свързани с чуждестранните валути. Тя очаква, че печалбата ѝ на акция ще е 10 цента. Като цяло анализаторите очакват приходите на P&G да скочат с 1% през 2017 г. спрямо предходната година според Thomson Reuters. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:26 | 10.09.22 г.
fallback