fallback

Prada обяви първи спад на продажбите през първото полугодие от 2011 г. насам

По-слабото търсене в Китай и терористичните атаки в Европа продължиха да тежат на италианския производител на луксозни стоки

16:57 | 26.08.16 г.
Автор - снимка
Създател

Prada SpA обяви първия спад на продажбите през първото полугодие от листването си през 2011 г., след като по-слабото търсене в Китай и терористичните атаки в Европа продължиха да тежат на бизнеса на италианския производител на луксозни стоки, пише Bloomberg.

Приходите са надолу с 15 на сто до 1,55 млрд. евро, което не оправда средните очаквания на анализаторите за 1,65 млрд. евро. Печалбата също се понижава, въпреки че спадът е по-малък в сравнение с прогнозите.

Печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизация се свива с 25% до 330 млн. евро към 30 юни 2016 г. Очакванията бяха за 327,8 млн. евро.

Въпреки че цялата индустрия се бори за растеж, Prada пострада най-много. Това е отчасти защото чантите ù са много скъпи, а компанията се бави в инвестирането в онлайн продажби, смятат анализаторите от Sanford C. Bernstein.

Компанията се опитва да разреши тези проблеми на фона на стагниращи продажби в продължение на две години и при наличието на най-ниската печалба от пет години.

„Ръководството счита 2016 г. за повратна точка, от която групата ще се върне към растеж, като се фокусира върху ценностите, които направиха Prada иконата, която е днес“, пише в становище на компанията.

Prada планира да удвои онлайн продажбите си през следващите две години, като увеличи броя на категориите стоки, които предлага онлайн, най-вече на обувки, както и да разшири дейността си в социалните мрежи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:02 | 14.09.22 г.
fallback