fallback

Производителите на швейцарски часовници най-сетне се насочват онлайн

Мениджърите в индустрията са все по-песимистично настроени за перспективите пред бизнеса си

16:12 | 27.09.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Делът на директорите на швейцарски компании за часовници, които твърдят, че са песимистично настроени за перспективите пред индустрия, се е удвоил. Това кара компаниите да се насочват към онлайн пространството в търсене на купувачи, сочи нов доклад на Deloitte, цитиран от Bloomberg.

Половината от анкетираните директори са посочили, че смятат компаниите за електронна търговия, които препродават техни продукти, за най-важния канал за продажби за следващата година, допълва докладът. Делът на респондентите, които са песимистично настроени за бъдещето на индустрията, е нараснал до 82% от 41% година по-рано.

Въпреки че швейцарските производители на часовници традиционно са предпазливи към електронната търговия заради рисковете от продажбата на фалшификати по интернет, сега индустрията става все по-отворена към идеята, в опит да привлече по-младите потребители.

Миналата година TAG Heuer сключи ексклузивно партньорство за електронна търговия с JD.com, най-голямата китайска компания за директни онлайн продажби. Cartier също разшири онлайн присъствието си. Износът на швейцарски часовници поема надолу за втора поредна година, след като слабото търсене в Азия се пренесе и в Европа.

По думите на Карин Зегеди, ръководител на отдела за мода и луксозни стоки в Deloitte Switzerland, преди производителите на швейцарски часовници са вярвали, че продуктите им са от прекалено висок клас, за да бъдат търсени от клиентите онлайн.

„Но сега осъзнават, дори и най-скъпите марки, че е модерно да бъдеш онлайн, така че не могат да си позволят да пропуснат“, коментира още тя.

Производителите на часовници обикновено навлизат в електронната търговия, разчитайки първоначално на специализирани сайтове като Tourneau, преди да разработят собствени онлайн бутици, посочва Зегеди.

На фона на мрачните перспективи, САЩ и Индия са пазарите, сочени за такива с най-голям потенциал, като всеки от тях е споменат от 22% от респондентите, показва проучването.

Докладът на Deloitte е базиран на запитване, направено между май и юли тази година сред 50 директори на компании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:55 | 14.09.22 г.
fallback