fallback

Продажбите на H&M в България нарастват с 29% през третото тримесечие

Шведската верига за облекло отчита 9% спад на нетната печалба, след като резултатите й бяха засегнати от силния долар

15:12 | 30.09.16 г.

Продажбите на шведската верига за облекло Hennes & Mauritz AB (H&M) в България през трите месеца до края на септември нарастват с 29% на годишна база до 181 млн. шведски крони (около 36,8 млн. лв.), показва отчетът на компанията.

За сравнение, през същия период на миналата година модният бранд е реализирал у нас продажби за 140 млн. шведски крони. Поради валутните колебания ръстът на продажбите в шведска валута е 28%, а в българска е 29%, показват още данните в отчета.

Към 31 август компанията притежава 19 магазина на територията на България, като през летните месеци не е отваряла нови, нито е затваряла вече съществуващи такива.

От съседните на България държави най-високи продажби през тримесечието H&M отчита в Турция (721 млн. шведски крони), Румъния (549 млн. шведски крони) и Гърция (500 млн. шведски крони). С по-малко продажби от България е единствено Сърбия с продажби за 94 млн. крони. 

През третото тримесечие на фискалната година, приключило на 31 август, компанията отчита 9% спад на нетната печалба, след като шведската модна марка беше ударена от силния американски долар.

Брандът обяви, че нетната печалба към края на август е в размер на 4,82 млрд. шведски крони (562 млн. долара) в сравнение с 5,31 млрд. крони през същия период на миналата година.

Анализаторите, анкетирани от Factset, очакваха нетна печалба в размер на 4,9 млрд. крони.

Компанията обяви, че финансовите резултати са негативно повлияни от по-ниските цени, както и по-високите разходи на фона на силния американски долар.

По-рано този месец H&M обяви, че общите й приходи през тримесечието с включен ДДС нарастват с около 6% до 56,80 млрд. шведски крони спрямо 53,42 млрд. крони година по-рано.

От началото на декември 2015 г. до края на август реализираните продажби в България са на обща стойност 460 млн. шведски крони, което е ръст с 27% спрямо същия период на миналата година. За деветмесечието веригата е открила един нов магазин на територията на страната ни. 

Към края на август компанията има 4135 магазина по света, като за сравнение през този период на миналата година са били 3675.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:39 | 10.09.22 г.
fallback