fallback

Застой на пазара на луксозни стоки заради по-слабото потребление от Китай

Продажбите на луксозни стоки през тази година ще отчетат най-слабото си представяне от 2009 г., според нов доклад

18:21 | 20.10.16 г.

Световният пазар на луксозни стоки е изпаднал в застой тази година, посочва се в доклад на консултантската къща Bain & Co. Индустрията се бори да излезе от един от най-слабите си периоди от глобалната рецесия насам, съобщава Bloomberg.

Очаква се продажбите на луксозни стоки - от палта Louis Vuitton до чанти Hermes, да достигнат стойност около 249 млрд. евро през 2016 г. Това е най-слабото представяне от 2009 г. при постоянни обменни курсове. На базата на реалните обменни курсове обаче продажбите ще се понижат с 1%, предвижда Bain.

Прогнозата допълнително помрачава перспективите около индустрията. Burberry Group съобщи по-рано тази седмица за спад на бизнеса си в Азия и влошаващи се резултати на продажбите на едро.

Пазарът на луксозни стоки навлиза в етап на по-забавено развитие и нова нормалност, каза Клодия ДАприцио, ръководител на луксозното подразделение в Bain. Към горния край на пазара „няма да се насочат голям брой нови потребители в близко бъдеще“, допълни тя.

Развиващата се средна класа в Китай няма да захрани растежа до нивата от предишния бум на луксозните марки, каза още тя.

„Ще има война за пазарен дял“, прогнозира още ДАприцио. „Вече има победители и губещи“, заключи тя.

Резултатите на модните къщи може би вече отразяват тази нова реалност. Миналия месец Cie Financiere Richemont, производител на часовниците Vacheron Constantin, каза, че печалбата за първото полугодие вероятно ще се понижи с около 45%, а Hermes International се отказа от целевия си растеж на продажбите от 8%. Няколко дни по-късно лидерът в индустрията LVMH пък надмина очакванията на анализаторите.

Континентален Китай, където забавянето натежава най-много върху индустрията, започва да се възстановява от трите години на застой, твърди Bain.

Китай се превърна от подкрепа в сериозна спънка пред луксозните пазари – основно заради спада на китайските туристи към места като Франция. Тези, които наистина излизат извън страната, предпочитат бутиците на Лондон, особено след вота около Brexit, пред магазините в Париж. Безмитното пазаруване във Франция вероятно ще отчете спад от една пета тази година в резултат на опасенията за терористични атаки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:47 | 13.09.22 г.
fallback